Minecraft 1.8 se blíží co bude a nebude
#1
Posted 18 September 2011 - 06:04 PM
--------------------------------------
Původní myšlenka serveru
--------------------------------------
Server má být brán jako převážně PVE server s volitelným PVP. Hlavní myšlenkou je poskytnout hráčům prostor kde si můžou v klidu vychutnávat základní podobu minecraftu, bez toho aby se museli bát, že je někdo zabije, okrade, nebo jim začne stavbu ničit. Velkým prvkem serveru je komunita, která se vytváří s pomocí jednoduchých otázek, které by nám měli určit zda hráč dokáže pochopit co se od něj očekává a lze s ním bez větších problémů komunikovat. Samozřejmě tento systém zdaleka není dokonalý a tak je podpořen funkcemi jako zamykání truhliček a pozemků, které jsou k dispozici hráčům a poté sledovacím systémem, který dokáže najít sabotéra a opravit škody. Záškodníkovi je poté odebrán přístup na server a je mu dána možnost vysvětlit svoje chování.
Tento způsob ochrany je vybrán proto, aby se nijak vážně neomezovaly možnosti, jakým způsobem hráči přetvářejí svět serveru. Můžou si zabrat svůj pozemek, a můžou samozřejmě stavět i mimo něj, jen by neměli nijak omezovat ostatní hráče. Chceme aby hráči měli učitý pocit volnosti na serveru, aby nebyli omezování nějakou pomyslnou hranicí.
-------------------------
Kdy už bude 1.8 ?
-------------------------
Toto je otázka na kterou bohužel nedokážu odpovědět. Jestli někdo sleduje vývoj serverů, tak ví že se to nedá uspěchat. Někdo může říct že už spousta serverů podporuje 1.8, ale už jsem narazil i na případ kde se někdo dožadoval návratu na 1.7.3, kvůli některým problémům s novou verzí(jako příklad uvedu lagy způsobené velkým množství expů, těch zelených kuliček co padají z mobů, které nikdo nesbírá). Takže u nás bude 1.8 až vyjde stabilní verze, kterou pak bude čekat ještě několik dní testování dokud se neodladí všechno potřebné, pro bezproblémové hraní.
Pokud po mě budete chtít nějaký odhad, tak ani tady vám nemůžu pomoct. Sleduju pravidelně twitter craftbukkitu, kam jsou přesměrovávány informace o vývoji serverů a vždycky když něco opraví, tak najdou několik dalších problémů. Prostě to chce trpělivost,.... vydržte.
-----------------------------
Jaké budou změny ?
-----------------------------
Začnem ekonomikou, peníze jako takový zůstanou, ale bude trošku změněný jejich význam. Práce (jobs) budou zrušený úplně a prodávání pomocí příkazu /sell bude omezeno pouze na základní(neupravený) stavební materiál. To by mělo omezit stavbu obrovských farem, které již nebudou mít význam. Za finance bude možno pořídit pouze základní železné vybavení, většinou věci které hráč ztratí když si zaplave v lávě. Nákup nebude již probíhat přez příkaz /kit, ale v obchůdku, který bude zařízen na spawnu, kde si hráč bude moct vybrat přímo to co potřebuje. Peníze půjde tedy získávat zatím pouze prodejem základního materiálu (hlína, kameny, písek,...) a budou jako odměny v určitých lokacích, jako Temple of Killjoy II. Pořád ale zůstane možnost si vytvářet vlastní truhly na prodávání a výkup.
Místo prací zkusíme zprovoznit určité RPG funkce, pomocí kterých by hráči meli možnost si expit svoje schopnosti. Díky tomu by měli například rychleji težit, s určitou šancí že jim z jednoho bloku vypadne dvojnásob materiálu, nebo třeba že se sníží obdržené zranění při pádu z výšky.
Budeme víc dbát na vzhled nového světa! Neboli za opičárny jako levitující listí, věže a díry velké 1 blok a různé další nesmysli budou viníci vrženi do želáře na dobu 1 týdne. Vězení jsme kvůli tomu značně rozšířili.
Budou nové možnosti pro PVP. Pokud nový server dovolí tak bude v provozu aréna na "Team Deathmath", neboli místo kam hráči přídou, uloží se jim obsah inventáře, vyberou si povolání (lučištník, voják, sekerník) podle kterého dostanou určitou výbavu a budou rozděleni do dvou týmů. Poté proběhne boj na život na smrt. A po boji se jim obnoví obsah jejich inventáře.
Hranice světa budou posunuty na kruhový rádius 4.000 bloků a limit hráčů bude zvýšen na 50. Ze spawnu zmizí metro a bude nahrazeno sítí portálů, které by měli umožnit snadnější cestování po světě. Ale byli bychom rádi, kdyby nám hráči neutíkali až k hranicím světa, pryč od ostatních. S tímto bude i zrušen plugin na rozšířené funkce pro vozíky (jako stanice, truhly pro vozíky, atd...), hráči si budou muset vystačit pouze se základními funkcemi minecraftu (powered rail, atd...)
Další změnou, která trošku vybočuje z našeho konceptu je zrušení explozí creeperů. Neboli že pokud vybouchnou, nebudou ničit okolí jen způsobovat zranění. S tím přichází trošku divná situace, kdy se může stát že uslyšíte jen zasyčení a najedou umřete s hláškou že vás zabil creeper, protože bude pravděpodobně chybět zvuk výbuchu.
Pokud máte ještě nějaké nápady co by se mělo změnit tak sem s nima. Uvažuju ještě o nějakém způsobu omezení příkazů na porty /home a /spawn, protože když jsem si teď po dlouhý době zkusil singl 1.8, uvědomil jsem si, že mě bavila právě ta výzva vyrazit do podzemí na suroviny. Že jsem si musel značit cestčiku kudy se dostat zpátky a dávat si pozor, abych měl dost života na to abych se vyhrabal na povrch. V multiplayeru je všechno tohle "vzrůšo" pryč, jen se napíše příkaz a jsme doma....
#2
Posted 18 September 2011 - 06:37 PM
Přikazy /home a /spawn bych nechal, tak jak jsou. Vzhledem k tomu že se budou hůře vydělávat ecka, tak /home nebude tak často použivany prikaz. Když někdo bude mit chuť si s vykutanyma surovinama zas v klidu dojit domu, tak at si jde pěšky ;)
#3
Posted 18 September 2011 - 06:54 PM
#4
Posted 18 September 2011 - 06:59 PM
#5
Posted 18 September 2011 - 07:36 PM
A stejně i bez toho pluginu určitý styl metra bude fungovat, na začátek tratě se dá "powered rail", napojený na tlačítko a jen si každý bude muset přinést vlastní vozík. Potom pokud jde o tratě na větší vzdálenost, tak stačí jendnou za čas na trať přidat další "powered rail" která je napájený pomocí "redstone torch", což vozejk popošťouchne zas o kus dál,...
A pokud jde o ekonomiku, já bych byl rád aby ty peníze byli spíš jen taková "záchrana v nouzi", aby se prostě nehrálo na to kdo má víc nahrabáno,....
Minecraft neni o penězích,.... ale zase se to hodí, když chtějí hráči obchodovat mezi sebou,....
#6
Posted 18 September 2011 - 08:54 PM
Potom bych se chtěl zeptat, když se budou rušit takové "poloautomatizované" metra, bude možnost si nějak vytvořit portál ?
#7
Posted 18 September 2011 - 09:09 PM
uvažuju že takovou možnost poskytnu pro VIP,... pokud se mi to podaří rozchodit, bez větších potíží,..
#8
Posted 18 September 2011 - 09:15 PM
#9
Posted 19 September 2011 - 09:54 AM
#10
Posted 19 September 2011 - 10:52 AM
This post has been edited by Redinin: 19 September 2011 - 10:53 AM
#11
Posted 19 September 2011 - 01:17 PM
Hodlam udelat zas neco velkyho a potrebuju misto pro mrakodrapy atd. tzn. rad si s nekym neco postavim, tak jako bubaak u mne stavel empire state bld. Proste neni dobry mit moderni budovy a vedle hrad, toho se chci vyvarovat :)
#12
Posted 19 September 2011 - 05:19 PM
ovsem mam problem
nemuzu se lognout na 1.7 omylem jsem updatnul a nejde mi stahnout 1.7 proste kdyz stahnu 1.7 a nahradim minecraft v appdata tak se mi to spusti ale automaticky zacne updatovat :( pls pomuzte at si muzu dat veci do odletove haly
diky moc
#13
Posted 19 September 2011 - 05:59 PM
Odkaz na download
This post has been edited by Irendie Imangan: 19 September 2011 - 05:59 PM
#14
Posted 19 September 2011 - 06:03 PM
#17
Posted 19 September 2011 - 07:18 PM
#18
Posted 19 September 2011 - 07:20 PM
Janyt, on 19 September 2011 - 01:17 PM, said:
Muzem zalozit topic(az se bude poustet 1.8), kde co stavet, aby na tom novem serveru nebyl "bordel." Ja a par kamosu tady mame něco v planu - mala čtvrť vil + kousek vedle toho zabavny park s aquaparkem... dalsi věci nebudu prozrazovat :P.
#19
Posted 19 September 2011 - 08:43 PM
Redinin, on 19 September 2011 - 10:52 AM, said:
Na 1.8 bude nový systém sledování hráčů a potenciálních grieferů,...jestli půjde dobře funkce sledování, kdo kde creepera odpálil, tak bych ty výbuchy mohl nechat a když někdo neopraví poškozenou část cizího pozemku, kde creepa odpálil, nebo tam alespoň nedá cedulku že to dá dohromady jakmile to bude možné,...tak to taky budu brát jako "znečišťování serveru" a dotyčný by si prohlídnul žaláž zevnitř,....
Ještě uvidíme jak se to vyvrbí,....
Janyt, on 19 September 2011 - 01:17 PM, said:
Server nebude mít průměr 4k kostek,.... bude od -4000 do +4000,...což je průměr 8k kostek ,... :)
WalrusII, on 19 September 2011 - 07:18 PM, said:
Ano, finance se vynulujou a bude značně omezené jejich zíkávání... protože v současným světě si spousta hráčů udělala farmu, nahrabali si spoustu eur a pak tam ty farmy nechali a ty jen zabíraj místo,...
A jestli se na serveru bude vyvíjet stejná situace jako předtím, že hráči vymejšlej blbosti, jak co nejrychleji nahrabat co nejvíc peněz, tak pravděpodobně v další revizi peníze zrušim,... protože bych chtěl aby, jen usnadňovali hráčům situace kdy v lávě ztratí veškerou výbavu,....aby si mohli zákadní železný nástroje koupit.... Potom taky jako snadnější možnost jak mezi sebou můžou hráči obchodovat,...
Ale ještě jednou opakuju,....minecraft NENI o penězích,....
#20
Posted 20 September 2011 - 08:11 AM