Mystiq.org - forum: Filozofie Minecraftu - Mystiq.org - forum

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Filozofie Minecraftu aneb další myšlenka co do budoucnosti serveru

#1 User is offline   Asura 

  • Hlavní Minecraft Admin
  • Group: Minecraft
  • Posts: 513
  • Joined: 23-May 08

Posted 19 August 2011 - 10:46 AM

Zdravim čtenáře,
jistý příspěvek tady na fóru mě motivoval sepsat několi k řádků o tom, o čem si myslim že minecraft je a co hráči neustále dělají.

Skoro všichni neustále jen hromadí "majetek"
Nevim proč, ale je tady hódně hráčů, co hrajou stylem,.... "všechno do mojí truhly, tam to zavřu, aby to už nikdo, nikdy nemohl použít."
Další věcí je,.... "já nechci hrát odznova, páč mám truhly plný blbostí, ze kterých využiju tam desetinu a nechce se my to syslit znova.".

To jsem možná trošku přehnal, ale aspoň víte co mám na mysli,...
V současném světě je spousta truhlel narvaná diamantama, které už nikdo nikdy nepoužije,... majitel si postavil jednu zbroj, tak
dvě sady nástrojů a zbytek si zavřel, aby to nikdo jiný už nemohl použít a tak je to s většinou surovin. Všichni zbytečně syslí to
co už nebudou potřebovat.

Posledně mě překvapil hráč, když mi napsal že ho omezuje nastavení 100 zámků(zamknutých truhliček/dveří) na hráče, já osobně když
jsem ještě jen tak hrál, tak jsem měl 4 dvojtruhly a nikdy jsem je nenaplnil. Co bylo navíc jsem prostě vyměnil za materiál ze kterýho jsem
stavěl nebo jsem to prodával na tržišti.

Já jsem farmář, tak musim mít obrovskou farmu,....
Spousta hráčů minecraftu jakoby trpěla syndromem strýčka Skrblíka, postavim si farmu přes celou mapu na hromadu blbostí a budu
si to syslit do trezoru dokud se mi nenaplní a pak přestanu hrát a budu spát s vědomím, že na serveru mám něco co jen tak někdo jiný
nemá.

Nejenom že takový farmy zabírají obrovský prostor pro budovy ostatních, ale i větší množství "mobtrapů" pak zabraňuje ve spawnování
obludek po celém světě.

Budeme to řešít? Co s tim...
Asi jedno takový nejideálnější řešení je, že by se takový farmy a mobtrapy stavěly pouze veřejný! Neboli všem přístupný. Jednoduše že už
by si každej nebudoval farmu sám, ale postavila by se jedna, a když by někdo potřeboval obilí, tak by přišel, sklidil a zasel nový,....

Neboli, pokud bych potom ve světě narazil na nějakou "schovanou" mobtrap, tak bych ji odmazal a majiteli přenastavil příkaz "home" do
lávovýho jezírka.....

A co dál?
Ještě mě napadlo, že bych s příchodem nový verze ZRUŠIL ekonomiku a práce,.... hráči by si už věci směňovali JEN mezi sebou a případně bych
někde udělal verzi "Server Shopu", kde by se měnil matroš za matroš. Neboli například za 50 kusů hlíny dostanete 25 kusů cobblestone.

Ale aby to tady nebylo jenom negativní, ..... jelikož nový verze by měla vylepšit souboje. Tak bych rád na server dostal víc PvP možností,
různé automatické arény a další funkce. Hodně lidí bavilo si expit svůj "džob", tak by se mohl zkusit zavést některý RPG plugin, který vylepšuje
vlastnosti hráče. Neboli že hráč který často skáče, postupně si tím vyexpí "pohyblivost" tak potom skáče výš,... nebo zkušený dřevorubec
kácí rychleji a třeba mu potom i z 1 pokácenýho bloku stromu vyopadnou 2 bloky a podobný vlastnosti.....

Co myslíte?
0

#2 User is offline   Johnny 

  • Times - Redaktor
  • Group: Mystiq Times
  • Posts: 416
  • Joined: 13-July 08

Posted 19 August 2011 - 11:59 AM

Nemám moc času na odpověď, ale abych se vyjádřil, než pojedu pryč. Ve všem s tebou víceméně souhlasím. Samozřejmě, nějaký základní suroviny jsou třeba, ale to přeci není důvod odcházet ze serveru (když se někomu nepřevede jeho kvardromakromegamaximiliarda krámů).
K těm farmám taky souhlas, stanovil bych maximální rozměry soukromé farmy, pokud to vyloženě není součást stavby a tím to hasne. Je to narychlo tak se omlouvám, ale za chvilku jedu pryč. Pěkný den :)
0

#3 User is offline   Bubaak 

  • Minecraft Admin
  • Group: Minecraft
  • Posts: 186
  • Joined: 20-October 09

Posted 19 August 2011 - 12:00 PM

View PostAsura, on 19 August 2011 - 10:46 AM, said:

Zdravim čtenáře,
jistý příspěvek ta......
Co myslíte?


1) Hromadeni majetku - tak nechapu, vim o dost hracich co se chlubi ze maj par stacku diamantu, ale neprodaj, nepouzivaj na nastroje, maj je v bedne a chodej se na ne koukat... Skoda diamantu pro ne.
Ale co se tyce locku, neni uz to tak jednoznacny, lidi hrajou i ve dvojicich (dva mi kamosi) jeden tezi, jeden stavi, 100 locku = 50 dvojtruhel, naky dvere. K tomu jsou oba jen hraci, takze nemaji rezidenci, tudiz musi zamykat kazdou bednu, a 50 beden s hlinou a cobblem mas natezenejch za par dnu, kdyz chvili jeden z nich nestavi.
To bych urcite nesnizoval / neresil, kazdyho vec co si pozamyka.

2) farmy - taky nechapu proc kazdej musi mit farmu 100x100 a 20 pater. K cemu ? nikdo to nekoupi, na osobni spotrebu to nikdo nikdy nespotrebuje, tak nakonec takovou farmu ten hrac pouzije jednou, a pak uz jen prekazi, protoze ma uz nafarmeno dost.

Mobtrapky - musel bys ale pocitat s tim, ze by chtelo treba vic hracu sbirat jeden druh veci, vznik konfliktu, decka se proste nedohodnou.

3) ekonomika a prace - Ekonomika, obchod atd tu fungujou dobre, a minimalne penize bych tu nechal, ale bez Chest Shopu by jsme se uz obesli. I kdyz na druhou stranu nikdy neni dost lidi online, takze je to casto jedina zachrana.

Prace - ty bych NE zrusil, ale predelal na RPG styl.. Jde uplne jednoduse si nascriptovat farmarinu, kde vydelas 10 000 eur za 5 minut bez prace. Takze bych udelal ze treba Miner by s vyssim levelem tezil rychlejc, digger to samy, Hunter by mel o par % vyssi utok, farmer by zas mel vyssi % urody, atd.


Ovlivnovani pohybu postav jako jsou skoky a podobne by ale moc dobry nebyly, viz takovy temple of killjoy by byl pro nekoho snazsi nez pro ostatni.

To je asi vse ode me..
1

#4 User is offline   Kuboss 

  • Group: VIP
  • Posts: 736
  • Joined: 02-July 08

Posted 19 August 2011 - 12:40 PM

co se tyce ekonomiky, tak vcera vecer jsem si chtel koupit cobblestone a v celym trzisti jsem sehnal asi 12 stacku cobblu, jinak je vsechno vyprodany.. (a to plati i pro ostatni surky, teda krome hub, kaktusu, sugar cane a dalsich veci, kterych ma kazdy tunu)
btw. nebyl jsem teda u bubaaka v shopu, tam je vetsinou vseho dost (a pekne draho)
0

#5 User is offline   Psojed 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 1,037
  • Joined: 16-October 09

Posted 19 August 2011 - 12:41 PM

Souhlasim s Bubaakem.
Jsem proti hromadění blbostí bez budoucího použití, ale těžko s tím něco uděláme.
Truhly bych nechal tak jak jsou, Bubaak to pěkně osvětlil.
Farmy.. no až nějakou farmu 100x100x20 uvidim, tak bych na to reagoval, sám jsem farmu použil maximálně v rozměru rezidence, a tu jsem měl buď volně přístupnou, nebo jako součást mojí rezidence, a pokud se zruší práce, tak už takové farmy nebudou potřeba :)
Práce byly dost nevybalancované i po 1. wipu, zrušit, bez peněz se obejdeme.
Souhlasím s RPG modem, to by mě bavilo, ale je potřeba se mrknout na balancing, aby tam právě nebylo něco jako že pan Skokan přeskočí zeď o výšce 5 bloků :)

edit: Kuboss, za prvé prázdné tržiště nijak nesouvisí s funkcí ekonomiky.
Za druhé v Bubaakově shopu není draho, to je blbost. Jako sorry, ale s momentálním nastavením může každej běhat s desetitisíci Euro, v Temple máš 6 truhel kde z každé máš 250-750 Euro + itemy a to každé dva dny zdarma, a po tom co už víš kde jsou tě to stojí maximálne půl hodinky času a 2+ srdcí z tvého HP.
A 90% obchodů v tržnici, i Bubaakuv shop taky suroviny vykupují. Nemluvě o mass farmingu zmíněném výše, takže spousta možností jak získat prachy.
A za třetí je víc způsobů jak shánět cobble, např. já mám cobblu plnou pr., jen nejsem neustále online ;) Stačilo to napsat na fórum a dostal bys nabídky hned.

This post has been edited by Psojed: 19 August 2011 - 12:47 PM

0

#6 User is offline   Dandas 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 245
  • Joined: 15-May 11

Posted 19 August 2011 - 12:53 PM

1)S hromadenim souhlasim, ja osobne sice hromadim takovy zelezo ale potom najednou treba 3stacky spotrebuju pri stavbe.... , hlinu a cobl nechavam hodi se vzdy na zarovnani, veci z mobu taky ujde takze par stacku mam.... jidlo kreckuju hodi se vzdy :) ale vzdy vyuziju vetsinu veci co mam v truhlach :) takze kreckuju a pak treba tyden stavim...

2)No jelikoz farmar je tu nejvyhodnejsi tak chce kazdy farmu 100x100 na trtinu, ja osobne vzdy daval sell hand jen par stacku na dekorace(knihovny)
a k mob trapum, no sice budouci projekt mel mit 2 veze na spawnovani ale da se to i bez toho.... kdyz teda tak bych udelal mobtrapky verejne pomoci spawneru
1 na pavouky
1 zombie
1kostlivci
1 creeperi
a dal bych klidne i nejakou na ovce nebo prasata... ja osobne mel v planu teda ty 2:1. zombie atd. 2. na zvířata, především kvůli masu a vlně

3) Naprosty souhlas s Bubaakem jelikoz malo kdy je tu lidi 20+ tak se tezko pak veci prodavaj

4) Prace predelat na RPG jen souhlasim, bylo by pěkné zrychlit efektivitu těžby...

5) a jestli mohu přidat taky návrh :)
Napadlo mě udělat opět 9 království ale ve velkém, a hlavní hrad by byl Spawn podle Asury.. :) metra bych zrušil a pouze rozšířil portovací místnost, 1 k veřejným stavbám a 2 k hráčům, kteří by si portál postavili sami jen Asura by je zprovoznil..., já osobně budu budovat pravidelný osmiúhelník jako hradby-1 strana 40 bloků ze vnitř a uprosřed katedrála+ okolí bych si přizpůsobil k účelu svému :) (nejspíš prohlubeň s jezerem, nebo ostrovy, dřevo, obilí,houby, třtina :)
Ale jelikož Bubaak je správce 9 království musí se k tomu vyjádřit stejně jako ty Asuro, myslim že by okolí spawnu aspoň nějak vypadalo :) a rozvržení by mohlo být takto
1Spawn
2Tržiště
Arény
3Bubaak
4Asura (kdyby opět začal hrát pro zábavu)
5Moje maličkost (jestli by to šlo)
6Hráč (třeba Englor nebo Aelia jako moderátoři)
7Hráč
8Hráč
9Hráč
0

#7 User is offline   Janyt 

  • Group: VIP
  • Posts: 2,550
  • Joined: 01-July 08

Posted 19 August 2011 - 01:43 PM

1, nj hromadeni majetku, to je neco.. osobne mam 4+ stacky diamantu, kdyz si udelam dia krumpac, tak mi neprijde, ze by byl nejak extra rychlejsi nez ten ze zeleza.. takze pokud by to bylo extra vyhodny, tak ty dia klidne utratim za krumpace a lopaty.

Ja navic kdyz kopu (z nudy), tak premyslim o dalsich budovach a zaroven si hromadim stavebni material.

Jinak rpg styl by byl moc fajn :))
0

#8 User is offline   Bubaak 

  • Minecraft Admin
  • Group: Minecraft
  • Posts: 186
  • Joined: 20-October 09

Posted 19 August 2011 - 02:21 PM

Jeste me napadlo ohledne toho obchodu... Stacilo by, kazdej druh materialu prodavat za cenu urcenou podle toho jak dlouho se kope do admin shopu, a za stejny ceny zase kupovat v admin shopu jiny materialy..
Proste vykup : prodej - 1:1.
Bylo by to rychly, a protoze by byly ceny podle doby tezeni materialu tak i efektivni, nikdo by netratil.
0

#9 User is offline   Dandas 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 245
  • Joined: 15-May 11

Posted 19 August 2011 - 03:44 PM

:) to nezní špatně :) možná by to i šlo něco dát 2:1 atd. protože přepočítávání by bylo na dlouho

PS:Jinak co říkáš na můj návrh Bubaaku?
0

#10 User is offline   Bubaak 

  • Minecraft Admin
  • Group: Minecraft
  • Posts: 186
  • Joined: 20-October 09

Posted 19 August 2011 - 04:01 PM

View PostDandas, on 19 August 2011 - 03:44 PM, said:

:) to nezní špatně :) možná by to i šlo něco dát 2:1 atd. protože přepočítávání by bylo na dlouho

PS:Jinak co říkáš na můj návrh Bubaaku?


No, jelikoz 9 kralovstvi je 9, a momentalne tam je 9 aktivnich hracu a vsude se buduje. Kdyz sem lidi shanel, jo nikomu se nechtelo. Ted uz to je tezky.. Pokud bys mel ale fakt zajem, mozna bysme nejak parcelu vymysleli, a kdyby se sehnali 3 lidi vcetne tebe, mohly by se dat 3 parcely navic mozna (jedna totiz je podzemni kralovstvi - soucasne kruhova stavba na mape).

Jinak umisteni na spawn urcite ne, misto mame ted idealni, uz takle kolem nas stavi jen par lidi a i to prekazi.
Navic 9 kralovstvi neni jediny, je tu jeste janytovo WTC, knihovna, velkej chram. takovyhle veci bych spis nastrkal do ruznejch rohu novy mapy. Spawn bych ponechal, ale s tim, ze chodniky vedouci z veze povedou rovne ! kdo bude stat barakem v ceste chodniku , prijde smazat, ne jak ted, a umistit spawn na rovnejsi povrch.

A navic pokud by se zrusily obchody v soucasny podobe, mam vymyslenej dalsi kolektivni stavbu, ale to predbiham.

A farmy na moby spawnerem je dobrej napad podle me. mensi zatez serveru, a jisty prisun itemu.
0

#11 User is offline   Psojed 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 1,037
  • Joined: 16-October 09

Posted 19 August 2011 - 05:13 PM

No Janyte, to zrychlení na kopání cobblu je tam minimální, hlavní u diamantu je ta výdrž a že s ním jde kutat obsidián. A na kutání obsidianu to zrychlení už poznáš hodně :)
Jeden diamantový krumpáč odpovídá použití 6,22 železných krumpáčů.

edit: Asuro, co tohle? Šlo by to? Vypadá to celkem dobře.
http://forums.bukkit...gual-1060.3505/

This post has been edited by Psojed: 19 August 2011 - 05:30 PM

0

#12 User is offline   Dandas 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 245
  • Joined: 15-May 11

Posted 19 August 2011 - 06:41 PM

Bubaaku myslel sem to na novou mapu :)
0

#13 User is offline   Irendie Imangan 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 191
  • Joined: 30-August 10

Posted 19 August 2011 - 08:19 PM

RPG je supr nápad. Společné mob farmy s¨by se tky šikly. Jinak pro ti kteří syslí diamanty by je mohli prodávat ostatním - já například sem rád když najdu diamantovou žílu o 3 diamantech(stejně s nima pak cestou do mýho hrádku někde zahučim do lávy).
0

#14 User is offline   mako1131 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 184
  • Joined: 10-July 08

Posted 25 August 2011 - 10:15 AM

Taktiez som proti hromadeniu majetku, avsak nenapada ma ako s tym nieco spravit...snad ta nova mapa dopomoze k premazaniu mnohych nevyuzitych veci z truhiel...avsak co sa tyka fariem a mob trapiek tak tu som bohuzial proti...
Minecraft totiz nemusi byt pre kazdeho len o stavbach ako takych, su ludia ktory sa vyzivaju v redstone obvodoch, stavani vsemoznych mobtrapiek ci separaciou mobov a pod...myslim ze ak by sa zakazali mobtrapky bol by to dost velky zasah do ich hrania...urcite je blbost vytvarat giganticke farmy a trapky na pol mapy, ktore zatazuju server a ovplyvnuju spawn ostatnych mobov, to myslim kazdy vratane mna uzna, avsak urcite by som nezakazoval mensie farmy/trapky pre vlastne potreby kazdeho hraca v ramci ich rezidencii...ale tu zas treba specifikovat slovo "mensie". Pokial by sluzila jedna jedina mobtrap pre cely server, som si isty ze by medzi ludmi vznikali zbytocne konflikty.
No a napokon co sa RPG prvkov tyka, napad to neni zly az na veci ako skakanie do vacsej vysky, pretoze to by myslim sposobovalo v urcitom smere akusi nevybalancovanost, preto ak nieco take chceme mat, trebalo by to este poriadne premysliet aby urcita rovnovaha bola zachovana.
0

#15 User is offline   Mystiq 

  • Zakladatel
  • Group: Hlavní Admin
  • Posts: 611
  • Joined: 23-May 08

Posted 25 August 2011 - 03:17 PM

me napadla jina vec ohledne obchodu, prace a ekonomiku zrusit, az si najdu cas, mohl bych se podivat jak je delana sql minecraftu a pokud by to bylo tech. resitelne, muzeme udelat obchodni web, kdy se hrac prihlasi ke svemu uctu a bude moci mit svuj seznam veci ktere bude moc dat do aukce nebo prodat serveru a opacne. ja treba osobne taky nemam porad chut litat nekde nekam, nastavovat truhly a prodavat, z toho pak vznika sysleni.

P.S. je to jen navrh limitovany tech. moznostmi, takze me nebijte :)

#16 User is offline   Asura 

  • Hlavní Minecraft Admin
  • Group: Minecraft
  • Posts: 513
  • Joined: 23-May 08

Posted 25 August 2011 - 03:33 PM

Práce zrušim asi každopádně,.....ekonomiku jen omezim,...... třeba že se nebudou moct prodávat věci jako "sugarcane", "wheat" a všechno co se farmí,.....tím farmy ztratí význam,....
Ale půjde prodat stavební materiál,....ale pro to spíš vytvořim "server shop" kde se bude vyměňovat matroš, za matroš,.....aby hráč který třeba natěžil hromadu kamenů, je mohl vyměnit
za sandstone a podobně,....
Co se bude kupovat za peníze z prodaných materiálů jsem si ještě přesně neurčil,....pravděpodobně to bude spíš jen nějaká měnší výbava,...věci, které u sebe běžně hráč nosí a většinou je ztratí když si jde zaplavat v lávě,...
0

#17 User is offline   Pix3l 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 3
  • Joined: 26-June 11

Posted 28 August 2011 - 01:54 PM

A co přidat na svět nějaký NPC, kteří by dávali hráčům nějaký úkoly? Mě třeba Minecraft baví jen když začínám, potom co mám hoodně věcí tak mě to už moc nebaví, proto musím začít znovu. Taky na mapě mám takový 3 baráčky :D. No ale kdyby tu byly NPC tak bych nemusel jen tak stavět a začínat.. no chápete.. prostě by to bylo takový oživení, ale nevím jestli to omrzí jen mě nebo i víc hráčů?
0

#18 User is offline   Asura 

  • Hlavní Minecraft Admin
  • Group: Minecraft
  • Posts: 513
  • Joined: 23-May 08

Posted 28 August 2011 - 02:23 PM

Plánuju s příchodem nové verze, kde by měl být vylepšený systém soubojů, přidat na server víc PVP aktivit,....
Viděl jsem plugin na Team Deatmatch,... kdy se hráčům uloží veškerý jejich inventář, oni si vyberou jestli chtějí být voják, lučištník nebo sekerník,....podle toho dostanou určitou výbavu,....přidají se k jednomu ze 2 týmů a pak proti sobě bojují,... Je to plně automatizované a po konci soubojů se jim vrátí jejich původní výbava,....
1

#19 User is offline   Psojed 

  • Group: Registrovaný člen
  • Posts: 1,037
  • Joined: 16-October 09

Posted 28 August 2011 - 02:59 PM

No tak to by bylo boží :D
0

#20 User is offline   killermannvs 

  • Armory & Launcher
  • Group: Developer
  • Posts: 201
  • Joined: 28-December 10

Posted 28 August 2011 - 03:11 PM

Tak to si uz radeji zahraju counter strike ;)
0

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


TOPlist