Filozofie Minecraftu aneb další myšlenka co do budoucnosti serveru
#1
Posted 19 August 2011 - 10:46 AM
jistý příspěvek tady na fóru mě motivoval sepsat několi k řádků o tom, o čem si myslim že minecraft je a co hráči neustále dělají.
Skoro všichni neustále jen hromadí "majetek"
Nevim proč, ale je tady hódně hráčů, co hrajou stylem,.... "všechno do mojí truhly, tam to zavřu, aby to už nikdo, nikdy nemohl použít."
Další věcí je,.... "já nechci hrát odznova, páč mám truhly plný blbostí, ze kterých využiju tam desetinu a nechce se my to syslit znova.".
To jsem možná trošku přehnal, ale aspoň víte co mám na mysli,...
V současném světě je spousta truhlel narvaná diamantama, které už nikdo nikdy nepoužije,... majitel si postavil jednu zbroj, tak
dvě sady nástrojů a zbytek si zavřel, aby to nikdo jiný už nemohl použít a tak je to s většinou surovin. Všichni zbytečně syslí to
co už nebudou potřebovat.
Posledně mě překvapil hráč, když mi napsal že ho omezuje nastavení 100 zámků(zamknutých truhliček/dveří) na hráče, já osobně když
jsem ještě jen tak hrál, tak jsem měl 4 dvojtruhly a nikdy jsem je nenaplnil. Co bylo navíc jsem prostě vyměnil za materiál ze kterýho jsem
stavěl nebo jsem to prodával na tržišti.
Já jsem farmář, tak musim mít obrovskou farmu,....
Spousta hráčů minecraftu jakoby trpěla syndromem strýčka Skrblíka, postavim si farmu přes celou mapu na hromadu blbostí a budu
si to syslit do trezoru dokud se mi nenaplní a pak přestanu hrát a budu spát s vědomím, že na serveru mám něco co jen tak někdo jiný
nemá.
Nejenom že takový farmy zabírají obrovský prostor pro budovy ostatních, ale i větší množství "mobtrapů" pak zabraňuje ve spawnování
obludek po celém světě.
Budeme to řešít? Co s tim...
Asi jedno takový nejideálnější řešení je, že by se takový farmy a mobtrapy stavěly pouze veřejný! Neboli všem přístupný. Jednoduše že už
by si každej nebudoval farmu sám, ale postavila by se jedna, a když by někdo potřeboval obilí, tak by přišel, sklidil a zasel nový,....
Neboli, pokud bych potom ve světě narazil na nějakou "schovanou" mobtrap, tak bych ji odmazal a majiteli přenastavil příkaz "home" do
lávovýho jezírka.....
A co dál?
Ještě mě napadlo, že bych s příchodem nový verze ZRUŠIL ekonomiku a práce,.... hráči by si už věci směňovali JEN mezi sebou a případně bych
někde udělal verzi "Server Shopu", kde by se měnil matroš za matroš. Neboli například za 50 kusů hlíny dostanete 25 kusů cobblestone.
Ale aby to tady nebylo jenom negativní, ..... jelikož nový verze by měla vylepšit souboje. Tak bych rád na server dostal víc PvP možností,
různé automatické arény a další funkce. Hodně lidí bavilo si expit svůj "džob", tak by se mohl zkusit zavést některý RPG plugin, který vylepšuje
vlastnosti hráče. Neboli že hráč který často skáče, postupně si tím vyexpí "pohyblivost" tak potom skáče výš,... nebo zkušený dřevorubec
kácí rychleji a třeba mu potom i z 1 pokácenýho bloku stromu vyopadnou 2 bloky a podobný vlastnosti.....
Co myslíte?
#2
Posted 19 August 2011 - 11:59 AM
K těm farmám taky souhlas, stanovil bych maximální rozměry soukromé farmy, pokud to vyloženě není součást stavby a tím to hasne. Je to narychlo tak se omlouvám, ale za chvilku jedu pryč. Pěkný den :)
#3
Posted 19 August 2011 - 12:00 PM
Asura, on 19 August 2011 - 10:46 AM, said:
jistý příspěvek ta......
Co myslíte?
1) Hromadeni majetku - tak nechapu, vim o dost hracich co se chlubi ze maj par stacku diamantu, ale neprodaj, nepouzivaj na nastroje, maj je v bedne a chodej se na ne koukat... Skoda diamantu pro ne.
Ale co se tyce locku, neni uz to tak jednoznacny, lidi hrajou i ve dvojicich (dva mi kamosi) jeden tezi, jeden stavi, 100 locku = 50 dvojtruhel, naky dvere. K tomu jsou oba jen hraci, takze nemaji rezidenci, tudiz musi zamykat kazdou bednu, a 50 beden s hlinou a cobblem mas natezenejch za par dnu, kdyz chvili jeden z nich nestavi.
To bych urcite nesnizoval / neresil, kazdyho vec co si pozamyka.
2) farmy - taky nechapu proc kazdej musi mit farmu 100x100 a 20 pater. K cemu ? nikdo to nekoupi, na osobni spotrebu to nikdo nikdy nespotrebuje, tak nakonec takovou farmu ten hrac pouzije jednou, a pak uz jen prekazi, protoze ma uz nafarmeno dost.
Mobtrapky - musel bys ale pocitat s tim, ze by chtelo treba vic hracu sbirat jeden druh veci, vznik konfliktu, decka se proste nedohodnou.
3) ekonomika a prace - Ekonomika, obchod atd tu fungujou dobre, a minimalne penize bych tu nechal, ale bez Chest Shopu by jsme se uz obesli. I kdyz na druhou stranu nikdy neni dost lidi online, takze je to casto jedina zachrana.
Prace - ty bych NE zrusil, ale predelal na RPG styl.. Jde uplne jednoduse si nascriptovat farmarinu, kde vydelas 10 000 eur za 5 minut bez prace. Takze bych udelal ze treba Miner by s vyssim levelem tezil rychlejc, digger to samy, Hunter by mel o par % vyssi utok, farmer by zas mel vyssi % urody, atd.
Ovlivnovani pohybu postav jako jsou skoky a podobne by ale moc dobry nebyly, viz takovy temple of killjoy by byl pro nekoho snazsi nez pro ostatni.
To je asi vse ode me..
#4
Posted 19 August 2011 - 12:40 PM
btw. nebyl jsem teda u bubaaka v shopu, tam je vetsinou vseho dost (a pekne draho)
#5
Posted 19 August 2011 - 12:41 PM
Jsem proti hromadění blbostí bez budoucího použití, ale těžko s tím něco uděláme.
Truhly bych nechal tak jak jsou, Bubaak to pěkně osvětlil.
Farmy.. no až nějakou farmu 100x100x20 uvidim, tak bych na to reagoval, sám jsem farmu použil maximálně v rozměru rezidence, a tu jsem měl buď volně přístupnou, nebo jako součást mojí rezidence, a pokud se zruší práce, tak už takové farmy nebudou potřeba :)
Práce byly dost nevybalancované i po 1. wipu, zrušit, bez peněz se obejdeme.
Souhlasím s RPG modem, to by mě bavilo, ale je potřeba se mrknout na balancing, aby tam právě nebylo něco jako že pan Skokan přeskočí zeď o výšce 5 bloků :)
edit: Kuboss, za prvé prázdné tržiště nijak nesouvisí s funkcí ekonomiky.
Za druhé v Bubaakově shopu není draho, to je blbost. Jako sorry, ale s momentálním nastavením může každej běhat s desetitisíci Euro, v Temple máš 6 truhel kde z každé máš 250-750 Euro + itemy a to každé dva dny zdarma, a po tom co už víš kde jsou tě to stojí maximálne půl hodinky času a 2+ srdcí z tvého HP.
A 90% obchodů v tržnici, i Bubaakuv shop taky suroviny vykupují. Nemluvě o mass farmingu zmíněném výše, takže spousta možností jak získat prachy.
A za třetí je víc způsobů jak shánět cobble, např. já mám cobblu plnou pr., jen nejsem neustále online ;) Stačilo to napsat na fórum a dostal bys nabídky hned.
This post has been edited by Psojed: 19 August 2011 - 12:47 PM
#6
Posted 19 August 2011 - 12:53 PM
2)No jelikoz farmar je tu nejvyhodnejsi tak chce kazdy farmu 100x100 na trtinu, ja osobne vzdy daval sell hand jen par stacku na dekorace(knihovny)
a k mob trapum, no sice budouci projekt mel mit 2 veze na spawnovani ale da se to i bez toho.... kdyz teda tak bych udelal mobtrapky verejne pomoci spawneru
1 na pavouky
1 zombie
1kostlivci
1 creeperi
a dal bych klidne i nejakou na ovce nebo prasata... ja osobne mel v planu teda ty 2:1. zombie atd. 2. na zvířata, především kvůli masu a vlně
3) Naprosty souhlas s Bubaakem jelikoz malo kdy je tu lidi 20+ tak se tezko pak veci prodavaj
4) Prace predelat na RPG jen souhlasim, bylo by pěkné zrychlit efektivitu těžby...
5) a jestli mohu přidat taky návrh :)
Napadlo mě udělat opět 9 království ale ve velkém, a hlavní hrad by byl Spawn podle Asury.. :) metra bych zrušil a pouze rozšířil portovací místnost, 1 k veřejným stavbám a 2 k hráčům, kteří by si portál postavili sami jen Asura by je zprovoznil..., já osobně budu budovat pravidelný osmiúhelník jako hradby-1 strana 40 bloků ze vnitř a uprosřed katedrála+ okolí bych si přizpůsobil k účelu svému :) (nejspíš prohlubeň s jezerem, nebo ostrovy, dřevo, obilí,houby, třtina :)
Ale jelikož Bubaak je správce 9 království musí se k tomu vyjádřit stejně jako ty Asuro, myslim že by okolí spawnu aspoň nějak vypadalo :) a rozvržení by mohlo být takto
1Spawn
2Tržiště
Arény
3Bubaak
4Asura (kdyby opět začal hrát pro zábavu)
5Moje maličkost (jestli by to šlo)
6Hráč (třeba Englor nebo Aelia jako moderátoři)
7Hráč
8Hráč
9Hráč
#7
Posted 19 August 2011 - 01:43 PM
Ja navic kdyz kopu (z nudy), tak premyslim o dalsich budovach a zaroven si hromadim stavebni material.
Jinak rpg styl by byl moc fajn :))
#8
Posted 19 August 2011 - 02:21 PM
Proste vykup : prodej - 1:1.
Bylo by to rychly, a protoze by byly ceny podle doby tezeni materialu tak i efektivni, nikdo by netratil.
#9
Posted 19 August 2011 - 03:44 PM
PS:Jinak co říkáš na můj návrh Bubaaku?
#10
Posted 19 August 2011 - 04:01 PM
Dandas, on 19 August 2011 - 03:44 PM, said:
PS:Jinak co říkáš na můj návrh Bubaaku?
No, jelikoz 9 kralovstvi je 9, a momentalne tam je 9 aktivnich hracu a vsude se buduje. Kdyz sem lidi shanel, jo nikomu se nechtelo. Ted uz to je tezky.. Pokud bys mel ale fakt zajem, mozna bysme nejak parcelu vymysleli, a kdyby se sehnali 3 lidi vcetne tebe, mohly by se dat 3 parcely navic mozna (jedna totiz je podzemni kralovstvi - soucasne kruhova stavba na mape).
Jinak umisteni na spawn urcite ne, misto mame ted idealni, uz takle kolem nas stavi jen par lidi a i to prekazi.
Navic 9 kralovstvi neni jediny, je tu jeste janytovo WTC, knihovna, velkej chram. takovyhle veci bych spis nastrkal do ruznejch rohu novy mapy. Spawn bych ponechal, ale s tim, ze chodniky vedouci z veze povedou rovne ! kdo bude stat barakem v ceste chodniku , prijde smazat, ne jak ted, a umistit spawn na rovnejsi povrch.
A navic pokud by se zrusily obchody v soucasny podobe, mam vymyslenej dalsi kolektivni stavbu, ale to predbiham.
A farmy na moby spawnerem je dobrej napad podle me. mensi zatez serveru, a jisty prisun itemu.
#11
Posted 19 August 2011 - 05:13 PM
Jeden diamantový krumpáč odpovídá použití 6,22 železných krumpáčů.
edit: Asuro, co tohle? Šlo by to? Vypadá to celkem dobře.
http://forums.bukkit...gual-1060.3505/
This post has been edited by Psojed: 19 August 2011 - 05:30 PM
#13
Posted 19 August 2011 - 08:19 PM
#14
Posted 25 August 2011 - 10:15 AM
Minecraft totiz nemusi byt pre kazdeho len o stavbach ako takych, su ludia ktory sa vyzivaju v redstone obvodoch, stavani vsemoznych mobtrapiek ci separaciou mobov a pod...myslim ze ak by sa zakazali mobtrapky bol by to dost velky zasah do ich hrania...urcite je blbost vytvarat giganticke farmy a trapky na pol mapy, ktore zatazuju server a ovplyvnuju spawn ostatnych mobov, to myslim kazdy vratane mna uzna, avsak urcite by som nezakazoval mensie farmy/trapky pre vlastne potreby kazdeho hraca v ramci ich rezidencii...ale tu zas treba specifikovat slovo "mensie". Pokial by sluzila jedna jedina mobtrap pre cely server, som si isty ze by medzi ludmi vznikali zbytocne konflikty.
No a napokon co sa RPG prvkov tyka, napad to neni zly az na veci ako skakanie do vacsej vysky, pretoze to by myslim sposobovalo v urcitom smere akusi nevybalancovanost, preto ak nieco take chceme mat, trebalo by to este poriadne premysliet aby urcita rovnovaha bola zachovana.
#15
Posted 25 August 2011 - 03:17 PM
P.S. je to jen navrh limitovany tech. moznostmi, takze me nebijte :)
#16
Posted 25 August 2011 - 03:33 PM
Ale půjde prodat stavební materiál,....ale pro to spíš vytvořim "server shop" kde se bude vyměňovat matroš, za matroš,.....aby hráč který třeba natěžil hromadu kamenů, je mohl vyměnit
za sandstone a podobně,....
Co se bude kupovat za peníze z prodaných materiálů jsem si ještě přesně neurčil,....pravděpodobně to bude spíš jen nějaká měnší výbava,...věci, které u sebe běžně hráč nosí a většinou je ztratí když si jde zaplavat v lávě,...
#17
Posted 28 August 2011 - 01:54 PM
#18
Posted 28 August 2011 - 02:23 PM
Viděl jsem plugin na Team Deatmatch,... kdy se hráčům uloží veškerý jejich inventář, oni si vyberou jestli chtějí být voják, lučištník nebo sekerník,....podle toho dostanou určitou výbavu,....přidají se k jednomu ze 2 týmů a pak proti sobě bojují,... Je to plně automatizované a po konci soubojů se jim vrátí jejich původní výbava,....