Posted 08 June 2012 - 07:25 PM
Ahoj, díky za test. Nedávno jsem to zkoušel na DEVu, ale nějak mi to neresistovalo.
Přesto mám obavy o špatné pochopení principu spell penetrace.
Cílem spell penetration je snížit (nebo potlačit) nepřátelskou resistanci. Resistance je to, co vidíš v infu o postavě v pravo od obrázku postavičky.
Resistance samozřejmě může nabývat pouze kladných hodnot, nikoliv záporných. Takže i když budeš mít 100 spell penetrace, tak u targetu nedosáhneš -100 resistance.
Dále je tu pár dalších věcí - "resist" kompletní, způsobený hit-rating mechanismem, a "resist" částečný, způsobený resistancí.
Často můžeš vidět v combatlogu něco jako "blabla frostbolt hits blablabla for XXX dmg (YYY resisted) .
To je resist způsobený resistancí. Může nabývat hodnot 0, 25, 50, 75 a 100% . Ve chvíli kdy resistne 100% (resistance je cca 480 a vyšší) tak se to v combatlogu chová jako kompletní resist, tedy stejně jako kdyby ti to resistnul z hit-ratingu. Snížit takové resisty lze právě zvyšováním penetrace. Pokud bys měl resist způsobený tímto mechanismem, budeš zákonitě resistovat i téměř všechny ostatní spelly, případně budou ostatní spelly značně snížené (alespoň o těch 50-75%). Pokud tedy dáváš normální plný dmg spellama a sem tam se ti nějaký resistne, nemůže to být způsobeno vadnou penetrací.
Druhý typ resistu, který však u nás vidíš mnohem častěji, je právě kompletní resist z hitratingu. K němu máš určitou šanci už v základu (mám pocit že kolem 4%) , ta je dále ovlivňována hit-ratingem, případně raciálkama, spellama atd... Rozhodně však na tento typ resistu nemá vliv penetrace ani resistance.
Pokud už děláš takový test, přidávej k tomu prosím rovnou i záznam combatlogu (pomocí příkazu /combatlog , po ukončení hry se zapíše do souboru a můžeš ho sem nahrát). Z toho lze pak dál zjišťovat přesně k čemu došlo.