Report ID | 8020 | Title | Global Cooldown + Haste |
Product | Interface | Status | Opravené (Severity 0 - None Assigned) |
Report ID #8020: Global Cooldown + Haste
#1 Chealin
Posted 25 April 2012 - 04:36 PM
Dobrý den. Po asi 15 zbytečných reportech sem dávám konečně problém, který se týká všech a měl by všechny ovlivňovat. Většinu k horšímu, huntery k lepšímu. O co jde?
Nejdříve si shrňme fakta o GCD jak by měl fungovat:
- Pro všechny je GCD 1.5 vteřiny (podle wiki by jej však měli rogue a feral druidi v kočce mít jen vteřinu, o tomhle si nejsem jistý).
- GCD se nedá žádným způsobem dostat pod 1 vteřinu.
- GCD je ovlivňován pouze Bloodlustem/Heroismem.
- Haste rating na něj nemá žádný vliv.
A jak tedy funguje?
- Chová se však, jako by to byl 1,5 vteřiny dlouhý cast - jinými slovy jej haste rating snižuje, i když by neměl. (Vyzkoušet to jde např. při castění jednoho steady shotu za druhým s equipem na haste - nic vás nebude zdržovat a když docastíte první, můžete hned začít castit druhý - normálně byste měli čekat, dokud neodezní 1,5 GCD).
- GCD lze neomezeně snižovat - 1 sec rule tedy neplatí.
Doufám, že chápete, o čem mluvím. Teď - v čem je ten problém?
Tento bug zvýhodňuje ve velkém classy, kdy do rotace zapadá jisté množství instant castů - např. rogue nebo druidi (i když u nich si nejsem jistý tím GCD). A koho to znevýhodňuje? Huntery. A jak? 3:2 macro nefunguje a dokud se tento bug neopraví, nikdy fungovat nebude. Což je nefér. Opravit prosím! :D
Nejdříve si shrňme fakta o GCD jak by měl fungovat:
- Pro všechny je GCD 1.5 vteřiny (podle wiki by jej však měli rogue a feral druidi v kočce mít jen vteřinu, o tomhle si nejsem jistý).
- GCD se nedá žádným způsobem dostat pod 1 vteřinu.
- GCD je ovlivňován pouze Bloodlustem/Heroismem.
- Haste rating na něj nemá žádný vliv.
A jak tedy funguje?
- Chová se však, jako by to byl 1,5 vteřiny dlouhý cast - jinými slovy jej haste rating snižuje, i když by neměl. (Vyzkoušet to jde např. při castění jednoho steady shotu za druhým s equipem na haste - nic vás nebude zdržovat a když docastíte první, můžete hned začít castit druhý - normálně byste měli čekat, dokud neodezní 1,5 GCD).
- GCD lze neomezeně snižovat - 1 sec rule tedy neplatí.
Doufám, že chápete, o čem mluvím. Teď - v čem je ten problém?
Tento bug zvýhodňuje ve velkém classy, kdy do rotace zapadá jisté množství instant castů - např. rogue nebo druidi (i když u nich si nejsem jistý tím GCD). A koho to znevýhodňuje? Huntery. A jak? 3:2 macro nefunguje a dokud se tento bug neopraví, nikdy fungovat nebude. Což je nefér. Opravit prosím! :D
Replies (1 - 19)
#2 Chealin
Posted 25 April 2012 - 04:47 PM
Ještě pro ne-huntery vysvětlím, jak by 3:2 - nebo spíše heavy steady - mělo fungovat. Nepracuje na bázi castsequence, ale spamování jediného macra, které castí jeden steady shot za druhým s prodlevou o rozdílu GCD a castu steady shotu, který je ovlivňován haste ratingem.
Když si dáme dohromady ideální rychlost zbraně (=2,5s) a předpokládanou funkčnost rychlosti Steady Shotu 1s a opraveý Auto shot:
-,|: 0,1s.
-: cast
-,|: GCD, konec GCD
|: vystřelení shotu
.: čekání
|-------------------------|-----------------------|
.---------|----|---------|----|---------|----|......
Výsledek? Maximální dmg za MM/SV.
P.S. - Pro více informací si doporučuji přečíst EliteJerks fórum řešící rotaci nebo tu část článku tady, kde se řeší rotace spellů..
Quote
#showtooltip Steady Shot
/cast !Auto Shot
/cast Steady Shot
/script UIErrorsFrame:Clear()
/cast !Auto Shot
/cast Steady Shot
/script UIErrorsFrame:Clear()
Když si dáme dohromady ideální rychlost zbraně (=2,5s) a předpokládanou funkčnost rychlosti Steady Shotu 1s a opraveý Auto shot:
-,|: 0,1s.
-: cast
-,|: GCD, konec GCD
|: vystřelení shotu
.: čekání
|-------------------------|-----------------------|
.---------|----|---------|----|---------|----|......
Výsledek? Maximální dmg za MM/SV.
P.S. - Pro více informací si doporučuji přečíst EliteJerks fórum řešící rotaci nebo tu část článku tady, kde se řeší rotace spellů..
#4 orifox
Posted 25 April 2012 - 05:11 PM
Zpočátku jsem ti chtěl napsat nějaký velmi kritický text o tom jak je to postavené na hlavu, ale nejspíš máš pravdu. Pár upřesnění:
http://us.battle.net...tch-notes/2-4-0 :
To je nakonec jediná oficiální zmínka kterou jsem o tom našel.
http://us.battle.net...tch-notes/2-4-0 :
Quote
Spell Haste: Spell haste now reduces the global cooldown on spells, down to a minimum of 1 second. This change does not apply to melee and ranged abilities.
To je nakonec jediná oficiální zmínka kterou jsem o tom našel.
#7 Xaverius
Posted 25 April 2012 - 09:03 PM
No, ale to se týká jen spellů, ne melee a range abilit. Čili Velká Ohnivá Koule Úplného Rozložení má gcd snížený, ale Steady Shot nebo třeba Stormstrike ne :D.
(Než sem napíše někdo, kdo nečetl předchozí posty, teoreticky i Sinister Strike by měl být snížený, ale ten měl 1s už předtím, jakožo funkci zabudovanou přímo v rogue.)
(Než sem napíše někdo, kdo nečetl předchozí posty, teoreticky i Sinister Strike by měl být snížený, ale ten měl 1s už předtím, jakožo funkci zabudovanou přímo v rogue.)
#9 orifox
Posted 20 January 2013 - 09:14 PM
Na test serveru máte dočasný patch na testování, který při aplikaci GCD dá do saye hodnotu GCD, který se aplikuje v milisekundách (původní hodnota a výsledná hodnota.
Základní problém u huntera je v tom, že jeho GCD je ovlivněn pomocí ammo packu (toulec atd)
Dále je ovlivněn i pomocí haste (tedy nejen bloodlust), což by... hm... asi neměl?
teď tedy přichází otázka - je steadyshot spell? nebo abilita? Na to je tu jasná odpověď. DBC tvrdí že má v políčku attr0 hodnotu 4259858, tedy 0x410012 . A protože druhá cifra z prava je lichá, tak to znamená že to je abilita a ne spell a nejspíš by se s GCD nemělo hejbat...
Takže (radši bych, kdyby mi to někdo potvrdil, jestli to fakt chápu dobře)
- GCD Abilit se dá ovlivnit jen pomocí bloodlust/heroism (proč? je k tomu nějaký zdroj?) nejede evidentne nejde ovlivnit nijak
- GCD Spellů se dá ovlivnit jakýmkoliv haste (viz zdroj vejš - patchnotes 2.4.0) jede - testováno na mágovi s haste pomocí spellid 33370
- Minimální GCD jakého se dá dosáhnout je 1 sec (zároveň tu funguje, že maximální gcd je 2 sec.. proč? to nevím) jede
- Základní hodnota GCD je založena na políčku v blizz DBC - podle letmého pohledu jsem v seznamu spellů s 1sec GCD viděl převážně jen rogunovské a feralovské spelly. jede
Základní problém u huntera je v tom, že jeho GCD je ovlivněn pomocí ammo packu (toulec atd)
Dále je ovlivněn i pomocí haste (tedy nejen bloodlust), což by... hm... asi neměl?
teď tedy přichází otázka - je steadyshot spell? nebo abilita? Na to je tu jasná odpověď. DBC tvrdí že má v políčku attr0 hodnotu 4259858, tedy 0x410012 . A protože druhá cifra z prava je lichá, tak to znamená že to je abilita a ne spell a nejspíš by se s GCD nemělo hejbat...
Takže (radši bych, kdyby mi to někdo potvrdil, jestli to fakt chápu dobře)
- GCD Abilit se dá ovlivnit jen pomocí bloodlust/heroism (proč? je k tomu nějaký zdroj?) nejede evidentne nejde ovlivnit nijak
- GCD Spellů se dá ovlivnit jakýmkoliv haste (viz zdroj vejš - patchnotes 2.4.0) jede - testováno na mágovi s haste pomocí spellid 33370
- Minimální GCD jakého se dá dosáhnout je 1 sec (zároveň tu funguje, že maximální gcd je 2 sec.. proč? to nevím) jede
- Základní hodnota GCD je založena na políčku v blizz DBC - podle letmého pohledu jsem v seznamu spellů s 1sec GCD viděl převážně jen rogunovské a feralovské spelly. jede
This post has been edited by orifox: 20 January 2013 - 09:55 PM
#10 Eldesitk
Posted 23 January 2013 - 10:43 AM
no jak to čtu tak bych to možná víc rozdělil ty ability (možná chápu dobře že tím myslíš meele a ranged spely), ale co třeba takový raciálky? Jak to má rozdělený server, vnímá to jako jednu mechaniku? jako 3 mechaniky, nebo každý spell je nastavován zvlášť?
jinak tady je docela zajímavě rozepsáno jak to má být.
http://elitistjerks....lobal_cooldown/
GCD abilit (narážíme na začátek mého postu) se tudíž mená nijak měnit a má zůstat stejný.
Roguny a Feral druidi mají 1s GCD a nemohou klesnout níže.
U huntera je to v (vy víte kde) protože tam to má být 1,5s gcd, (nepočítaje kill command, petovy ability// na wowwiki je i zmínka o 1s cd při měnění aspektů, ale v dobových materiálech to není, takže irelevantní//)
Jenže se tam podivně počítá haste u střel, je tam záhadná půlsekunda a autoshot fungující na patchi 2.3, takže boordel, který se díky nejasnostem asi nikdy neopraví.
Zbytek class má mít GCD 1,5s s tím že se rozlišuje zda spell je/není ovlivňován haste a podle toho se taky ovlivňuje/neovlivňuje GCD. Jsou tu vyjímky co nemají GDC trigernout a dokonce !!! vyjímky co mají jít během castu.
jinak tady je docela zajímavě rozepsáno jak to má být.
http://elitistjerks....lobal_cooldown/
GCD abilit (narážíme na začátek mého postu) se tudíž mená nijak měnit a má zůstat stejný.
Roguny a Feral druidi mají 1s GCD a nemohou klesnout níže.
U huntera je to v (vy víte kde) protože tam to má být 1,5s gcd, (nepočítaje kill command, petovy ability// na wowwiki je i zmínka o 1s cd při měnění aspektů, ale v dobových materiálech to není, takže irelevantní//)
Jenže se tam podivně počítá haste u střel, je tam záhadná půlsekunda a autoshot fungující na patchi 2.3, takže boordel, který se díky nejasnostem asi nikdy neopraví.
Zbytek class má mít GCD 1,5s s tím že se rozlišuje zda spell je/není ovlivňován haste a podle toho se taky ovlivňuje/neovlivňuje GCD. Jsou tu vyjímky co nemají GDC trigernout a dokonce !!! vyjímky co mají jít během castu.
#11 orifox
Posted 23 January 2013 - 03:42 PM
Ano, to je nastavované u každého spellu samostatně přímo v blizzardovském DBC souboru.
Ve skutečnosti existuje dokonce několik druhů GCD (například na warriorské stance je samostatný GCD, takže nemůžeš dát dvě změny stance hned za sebou avšak ostatních spellů se to netýká. A GCD ostatních spellů neovlivňuje GCD pro stance.
takže vlastne v DBC je uložené (kromě spousty jiných věcí) - hodnota GCD (obvykle 1500 nebo 1000), skupina GCD , definice abilita/spell
Ve skutečnosti existuje dokonce několik druhů GCD (například na warriorské stance je samostatný GCD, takže nemůžeš dát dvě změny stance hned za sebou avšak ostatních spellů se to netýká. A GCD ostatních spellů neovlivňuje GCD pro stance.
takže vlastne v DBC je uložené (kromě spousty jiných věcí) - hodnota GCD (obvykle 1500 nebo 1000), skupina GCD , definice abilita/spell
#12 Slaan
Posted 23 January 2013 - 04:06 PM
problém odkazu na elitjerks je ten,že byl upraven v době wotlku..
nějaké info je na
http://www.wowwiki.c...lobal_cooldown.
ohledně haste/spellhaste a globalcd
v tomhle je pokud vim chyba.
minimální GCD bez BL je 1s,přičemž u rogun a druida v cat formě je to zároveň i základní hodnota,takže u nich haste v equipu zrychluje "pouze" rychlost autoattacku.
Samozřejmě že jde sundat GCD ze základní 1,5s pomocí haste/spellhaste (pro ability/spelly) v equipu až na tu 1s.
Pomocí Bloodlustu/Heroismu se dá dostat i pod 1s GCD (nejsem si úplně jistý,ale myslím,že se to týká i Drums of Battle).
nějaké info je na
http://www.wowwiki.c...lobal_cooldown.
ohledně haste/spellhaste a globalcd
Quote
- GCD se nedá žádným způsobem dostat pod 1 vteřinu.
- GCD je ovlivňován pouze Bloodlustem/Heroismem.
- Haste rating na něj nemá žádný vliv.
- GCD je ovlivňován pouze Bloodlustem/Heroismem.
- Haste rating na něj nemá žádný vliv.
v tomhle je pokud vim chyba.
minimální GCD bez BL je 1s,přičemž u rogun a druida v cat formě je to zároveň i základní hodnota,takže u nich haste v equipu zrychluje "pouze" rychlost autoattacku.
Samozřejmě že jde sundat GCD ze základní 1,5s pomocí haste/spellhaste (pro ability/spelly) v equipu až na tu 1s.
Pomocí Bloodlustu/Heroismu se dá dostat i pod 1s GCD (nejsem si úplně jistý,ale myslím,že se to týká i Drums of Battle).
#13 orifox
Posted 30 January 2013 - 11:31 AM
elitistjerk je naštěstí dostupný v historii , takže poslední stránka před úpravou na wotlk je:
http://web.archive.o...lobal_cooldown/
no, koukejte najít zdroj, proč má BL/hero ovlivňovat GCD obecně (třeba i pod jednu sekundu), protože tady to je napsané celkem jasně.
Zatím teda máme dvě chyby:
- hunter má snížený GCD pomocí haste a nemá mít (protože jeho schopnosti jsou považovány za ability a ne spelly)
- spelly i ability, které mají už ze základu GCD menší než 1 sec jsou automaticky zvýšeny na 1 sec.
To je nakonec mnohem jednodušší oprava než jsem původně myslel :)
http://web.archive.o...lobal_cooldown/
Quote
Bloodlust and Heroism will not lower the global cooldown for classes that do not benefit from spell haste
no, koukejte najít zdroj, proč má BL/hero ovlivňovat GCD obecně (třeba i pod jednu sekundu), protože tady to je napsané celkem jasně.
Zatím teda máme dvě chyby:
- hunter má snížený GCD pomocí haste a nemá mít (protože jeho schopnosti jsou považovány za ability a ne spelly)
- spelly i ability, které mají už ze základu GCD menší než 1 sec jsou automaticky zvýšeny na 1 sec.
To je nakonec mnohem jednodušší oprava než jsem původně myslel :)
#14 Slaan
Posted 30 January 2013 - 12:03 PM
Tak to máš přesnější info než já. Vycházel jsem spíš ze vzpomínek ohledne BL na BC a byl jsem si jistý,že GCD snižoval i pod 1s.. akorát jsem tam byl resto,takže bude asi pravda u tebe.
ohledně výrazu "spelly i ability, které mají už ze základu GCD menší než 1 sec" - tady je chyba akorát ta,že ne všechno co má CD 1 - 1,5s má global CD. Pro příklad ty stance u warriora nebo aspecty u huntra mají svůj sdílený CD,ale neni to GCD = neprotočí se hodiny u většiny spellů,ale jen u těch co ho sdílí s použitou abilitou.
ohledně výrazu "spelly i ability, které mají už ze základu GCD menší než 1 sec" - tady je chyba akorát ta,že ne všechno co má CD 1 - 1,5s má global CD. Pro příklad ty stance u warriora nebo aspecty u huntra mají svůj sdílený CD,ale neni to GCD = neprotočí se hodiny u většiny spellů,ale jen u těch co ho sdílí s použitou abilitou.
This post has been edited by Slaan: 30 January 2013 - 12:03 PM
#20 orifox
Posted 02 February 2013 - 07:44 PM
slanův post vychází z neznalosti jádra (dřív jsem to taky neznal). GCD není až tak globální, jak se navenek zdá.
Ve skutečnosti má hra 3 typy cooldownů:
- jednotlivý (pro jednotlivé spelly)
- sdílený (pro skupiny spellů)
- globální (opět pro skupiny spellů). CD, který vidíte na aspectech nebo stancích, je právě ukázkou GCD na skupině stancí/aspectů
To že má každý spell definovanou hodnotu pro tyto CD jsem už psal nahoře. pro GCD tak je u každého spellu definována skupina GCD (99% spellů má jednu stejnou, ale jsou tam výjimky právě ve stylu stance a podobně) a délka GCD.
Ve skutečnosti má hra 3 typy cooldownů:
- jednotlivý (pro jednotlivé spelly)
- sdílený (pro skupiny spellů)
- globální (opět pro skupiny spellů). CD, který vidíte na aspectech nebo stancích, je právě ukázkou GCD na skupině stancí/aspectů
To že má každý spell definovanou hodnotu pro tyto CD jsem už psal nahoře. pro GCD tak je u každého spellu definována skupina GCD (99% spellů má jednu stejnou, ale jsou tam výjimky právě ve stylu stance a podobně) a délka GCD.
Fast Reply
0 User(s) are reading this issue
0 Guests and 0 Anonymous Users
Powered by IP.Tracker 1.3.4 © 2024 IPS, Inc.