Report ID | 7556 | Title | Chimera Shot |
Product | Hunter | Status | Není bug (Severity 1 - Low) |
Report ID #7556: Chimera Shot
Replies (1 - 18)
#2 Maci
Posted 22 January 2012 - 03:05 PM
http://wiki.mystiq.o...ca/?spell=53209
No když se na to podíváš, ty hodnoty to tam má správny.
Jediný co mě napadá je, jestli se ti nepřipočítává AP bonus ještě z toho normalizovanýho útoku, kterej tam je jen proto, aby to odečítalo ammo.
Tzn. až si někdy vystřelíš chimera shot, tak zkontroluj jestli se to nepočítá jako 1,25*(weapon_dmg + 2*(AP/14)).
#3 Chooze
Posted 22 January 2012 - 05:28 PM
DMG rozsah: 268-269
Reálné dmg Chimérou = 382 (142%)
Kolik bych měl dávat = 269 * 1,25 = 336 (125%)
Podle tvého vzorce: 1,25*(weapon_dmg + 2*(AP/14))
Když si tam dosadim, tak to nevychízí...wepon dmg dám 269-268 a proč se to dělí tim 14? ...podle tvyho vzorce to vychází 397 tj ještě o hodně víc
#4 Maci
Posted 22 January 2012 - 06:22 PM
Chooze, on 22 January 2012 - 05:28 PM, said:
DMG rozsah: 268-269
Reálné dmg Chimérou = 382 (142%)
Kolik bych měl dávat = 269 * 1,25 = 336 (125%)
Podle tvého vzorce: 1,25*(weapon_dmg + 2*(AP/14))
Když si tam dosadim, tak to nevychízí...wepon dmg dám 269-268 a proč se to dělí tim 14? ...podle tvyho vzorce to vychází 397 tj ještě o hodně víc
AP/14 je přepočet AP na DPS, attack_speed * DPS je pak damage.
Takže jestli máš rozsah damage zbraně 268-269, pak spodní hranice damage měla být 268 + (AP/14*weapon_speed) a tudíž Chimera shotu 1,25*(268 + (AP/14*weapon_speed)). Samozřejmě bez jakejchkoliv jinejch buffů.
Edit: hunteři maj vlastně ještě ammo...
takže to bude:
1,25*(268 + ((AP/14 + ammo_dps)*weapon_speed))
s čímž mě tak napadá, započetl si do toho ammo? :)
#5 Ladis
Posted 22 January 2012 - 06:24 PM
A co když si vezmeš těch 397 a zredukuješ to Armorem? Je tam rozdíl 15 DMGe, to odpovídá odhadem tak 4% redukci, ne? Samozřejmě nevím, do čeho střílíš, zda v tom třeba nemají prsty nějaké talenty (např. když při vyvolaném petovi máš o 3% víc DMGe..)
EDIT:
Hm, někdo by tu měl zavést takovou tu blbinu, co mi při odeslání zprávy upozorní, že někdo něco napsal.. Nedával bych sem pak takový kraviny...
Nicméně mi teď ta cifra vychází šíleně veliká (při rychlosti zbraně 2.90 a nábojích 67,5DPS) vychází asi 668.. Takže buď špatně počítám nebo jsem mimo =o)
This post has been edited by Ladis: 22 January 2012 - 06:38 PM
#8 Maci
Posted 22 January 2012 - 08:50 PM
Ashal, on 22 January 2012 - 08:19 PM, said:
To sem mu jen vypisoval jak se to počítá od základu, ono neni nikdy jistý počítat už s "damagem" na freečku, protože devové nemaj moc tendenci synchronizovat výpisy s klientem.
Jak to tak zkoumám, tak problém je nejspíš v tom, že jak tam je složka normalizovanýho útoku, tak to podle všeho normalizuje celej útok, tzn. i weapon-pct část, která se rozhodně normalizovat nemá.
#9 Maci
Posted 22 January 2012 - 09:24 PM
Updating severity to: 1 - Low
Tak to nakonec vypadá, že to počítá správně. Co jsem tak googlil, tak přírůstek AP a ammo dps je pro chimera shot stejně jako např. pro Ambush normalizovanej. Pro ranged útoky je normalizovaná hodnota AS 2.8.
V praxi to znamená, že ať děláte cokoliv tak vaše zbraň se chová jako kdyby měla 2.8 AS.
Př.
Zbraň:
damage: 11-21, AS: 2.0s (Compact Shotgun)
ammo: timeless (53 dps)
AP: 343
bonus_damage = (AP / 14 + ammo_dps) * AS
no, teď však pozor, bonus se normalizuje (k normalizaci většiny podobných special útoků došlo cca kolem patche 1.8), takže AS se nebere 2.0s, ale 2.8s! To samý pro zbraně, který maj větší AS, např. 3.3s. Opět se bere jen 2.8s.
bonus_damage = (343 / 14 + 53) * 2,8 = 217
min_chimera_damage = 1,25 * (min_weapon_damage + bonus_damage) = 1,25 * (217 + 11) = 285
max_chimera_damage = 1,25 * (max_weapon_damage + bonus_damage) = 1,25 * (217 + 21) = 297,5
Chimera shot tak nepočítá z údajů, který vidíš pod položkou damage v character infu.
Pro zajímavost podobnej výpočet maj i útoky jako třeba Ambush nebo Backstab, kde se jako normalizovaná rychlost daggery bere 1.7, jinak by to u pomalých zbraní ulítávalo ještě víš.
#10 Chooze
Posted 23 January 2012 - 02:15 AM
Takže testuju to na hunterovi 80 lvl s lukem s minimálním rozsahem (padá ve stratholmu z náky bansheee http://www.wowwiki.com/Screeching_Bow)
- hodnota AP nebo Ammo ve výpočtu podle mě vůbec nefiguruje...pokud mám ammo nebo AP tak se výsledek rovnou promítne v dmgi autoshotu
- je možný že si taky nerozumíme, ten rozsah DMG (268-269) tj dmg autoshotu tedy 100% weapon dmg a do tohohle dmg už je AP i Ammo započítaný
- DMG toho luku jako samotnýho je pouze 90 DMG :) (žádnej rozsah)
To s tim speedem 2,8 nechápu:
- na TBc se u Mutilate Rogun vždycky říkalo že s pomalejšíma daggerama máme větší dps, ze stejnýho důvodu šamani brali co nejpomalejší jednoručky do dualwieldu, aby měli větší stromstriky, kdyby se to tak nechovalo tak by byly lepší sbraně s větším dps a na speed už by nikdo nekooukal, nebo ne?
Wikipedie: Chimera Shot's damage is based on your ranged weapon damage. As a result, slow ranged weapons will do slightly more damage due to their higher damage per shot.
(Pokud se to normalizuje, proč by to tam psali? Proč bysme se tim řídili celý TBC když ta změna přišla už někdy na 1,8 patchi? Prostě to nechápu.)
#11 Chooze
Posted 23 January 2012 - 02:34 AM
- pomalý zbraně: velkej rozsah dmg => velkej dmg chimera shotem
- rychly zbrane: malej rozsah dmg => malej dmgchimera shotem
- rekneme ze obe zbrane by měly stejny DPS ale pomalá by měla mega nárůst dps a rychlá by nedávala skoro nic, proto dali tu normalizaci a tudiž to teda pvelmi pomalejm zbranim snižuje dps a velmi rychlejm zbraním to dps zvyšuje. 2,8 s je teda průměr => někde je něco blbě protože by pak věta z wikipedie nedávala smysl když už tu máme tu normalizaci. "Chimera Shot's damage is based on your ranged weapon damage. As a result, slow ranged weapons will do slightly more damage due to their higher damage per shot."
#12 Chooze
Posted 23 January 2012 - 02:34 AM
- pomalý zbraně: velkej rozsah dmg => velkej dmg chimera shotem
- rychly zbrane: malej rozsah dmg => malej dmgchimera shotem
(rekneme ze obe zbrane by měly stejny DPS ale pomalá by měla mega nárůst dps a rychlá by nedávala skoro nic, proto dali tu normalizaci?
Tudiž to teda velmi pomalejm zbranim snižuje dps a velmi rychlejm zbraním dps zvyšuje)
2,8 s je průměr => někde je něco blbě protože by pak věta z wikipedie nedávala smysl když už tu máme tu normalizaci. "Chimera Shot's damage is based on your ranged weapon damage. As a result, slow ranged weapons will do slightly more damage due to their higher damage per shot."
Takže pro lajky: DMG chimára shotu by se nemělo počítat z Damage ale z DAMAGE PER SECOND...zbraně se stejnym DPS by měly dávat stejný rány Chimera Shotem (to vše díky normalizaci) ???
#13 Maci
Posted 23 January 2012 - 02:46 AM
Chooze, on 23 January 2012 - 02:34 AM, said:
No to v případě, že by byl normalizovanej i damage zbraně, jenže ten neni. Normalizován je pouze AP a ammo bonus, protože tam se nejdřív vypočíta DPS. Ty ale potřebuješ damage zbraně, takže vynásobíš DPS rychlostí. U autoattacku se tenhle bonus docela logicky scaluje i s AS, u většiny speciálních útoků tomu tak neni.
Nakonec tedy tenhle normalizovanej bonus z amma a AP se sečte s rozsahem damage zbraně (tj. s tim co máš když najedeš na zbraň jako takovou).
---
U Rogun jak říkáš se vždycky říkalo = pomalá zbraň kvůli mutilatu. Tak to proto, že on se sice normalizuje přírůstek AP, ale nenormalizuje se damage zbraně jako takovej. Takže to vypadá takhle: damage = weapon_damage + normalize(bonusy), kde normalize by byla jakási normalizační funkce. Když dostaneš já nevim 500 damage z AP, tak s rychlou zbraní budeš mít 100-200 + 500, s pomalou 200-400 + 500. U autoattacku naopak, kdybys dostal u rychlý zbraně 500 damage z AP, tak u pomalý zbraně bys dostal třeba 1000, pokuď by rychlosti byly 1.0 a 2.0.
U toho Chimera Shotu tedy nemůžeš brát v úvahu ten damage v character infu, protože ten neni vůbec normalizován. Bonus z AP se tam připočítává jako AP/14 * AS.
#14 Chooze
Posted 23 January 2012 - 03:01 AM
Vyplatěj? / Nevyplatěj?
Jo už to vidim, už si to editoval :D takže kdybych měl zbraň ATTACK SPEED 2,8 a zkusil s ní dát Chiméra Shot...tak můžu brát dmg autoshotu *1,25 ??, Protože to má normalizovanou rychlost 2,8s?
#15 Maci
Posted 23 January 2012 - 03:07 AM
Chooze, on 23 January 2012 - 03:01 AM, said:
Vyplatěj? / Nevyplatěj?
Vyplatěj.
Zbraň A: 100-200 AS 1.0 DPS: 150
Zbraň B: 200-400 AS 2.0 DPS: 150
AP Huntera: 1400
Ammo: 100dps
Chimera shot:
Zbraň A:
min: 1,25*(100 + ((1400/14) + 100)*2,8) = 1,25*(100 + 200*2,8) = 825
max: 1,25*(200 + ((1400/14) + 100)*2,8) = 1,25*(200 + 200*2,8) = 950
Zbraň A:
min: 1,25*(200 + ((1400/14) + 100)*2,8) = 1,25*(100 + 200*2,8) = 950
max: 1,25*(400 + ((1400/14) + 100)*2,8) = 1,25*(400 + 200*2,8) = 1200
Se zbraní A bys tedy měl damage chimera shotu 825-950. Se zbraní B, která je 2x pomalejší, ale má stejné DPS 950-1200.
#16 Maci
Posted 23 January 2012 - 03:08 AM
Chooze, on 23 January 2012 - 03:01 AM, said:
Jop, kdybys shodou náhod měl 2,8s zbraň, tak by to mělo sedět, jinak nebude.
Ještě nějaký zdroje:
Quote
Character sheet statistics:
Damage: 93-121
Speed: 2.10
Chimera Shot should hit for 125% of 93-121, or 116.5-151.25, but it hit for these amounts:
150 152 156 164 170 171 172 172
Z tohodle např. vidíš, že týpek taky myslel, že to bude mít jen 1,25x damage, ale naměřil víc.
Quote
As for the rest, I gather by "Normalized" weapon damage, that means the ammo and AP are based on a 2.8 speed weapon, rather than the actual listed weapon speed.
as in even if you have a 1.5s or 3.2s speed weapon, the ammo and AP still use 2.8s for the speed.
or more specifically:
Envoy is 314 to 584 damage, 2.9s weapon speed
Mammoth Cutters add 67.5 DPS x 2.8 = 189 damage
AP adds DPS at AP/14 x 2.8, or 0.2 x AP
So Chimera is 314-584 + 189 + 0.2xAP and counts as Nature damage.
AImed is 314-584 + 189 +0.2 x AP + 408, and Physical, so subject to armor damage reduction.
is that about right?
Tady jsou víceméně výpočty, které jsem vysvětloval výše. I když ma Envoy (tj. tušim z Kela n? Envoy of Mortality nebo jak se to jmenuje) s rychlostí 2,9, tak počítá AP a ammo bonus jako kdyby měl 2,8.
#17 Ladis
Posted 23 January 2012 - 08:39 AM
Chooze, on 23 January 2012 - 02:15 AM, said:
- na TBc se u Mutilate Rogun vždycky říkalo že s pomalejšíma daggerama máme větší dps, ze stejnýho důvodu šamani brali co nejpomalejší jednoručky do dualwieldu, aby měli větší stromstriky, kdyby se to tak nechovalo tak by byly lepší sbraně s větším dps a na speed už by nikdo nekooukal, nebo ne?
Podívej se na to takhle, ta pomalá zbraň se vyplatí na Ambush/Windfury, tam nejde ani tak o ten speed, ale jako o to, že ta zbraň má rozsah DMGe 670-920 při Attack Speedu třeba 3.50.. Naopak rychlejší zbraň má např. 230-380 při Attack Speedu 1.30...
Snad takové vysvětlení stačí =o)
#18 Maci
Posted 23 January 2012 - 11:23 AM
Ladis, on 23 January 2012 - 08:39 AM, said:
Snad takové vysvětlení stačí =o)
To samozřejmě platí, tady jde o to, že AP damage bonus neni závislý na rychlosti zbraně, jako tomu je např. u autoattacku.
#19 Chooze
Posted 23 January 2012 - 02:33 PM
Děkuji panu Macimu za objasnění :) a omlouvám se za prehnanou horlivost.
Byh to tady uzavřel.