Report ID | 7128 | Title | seal of crusader |
Product | Paladin | Status | Opravené (Severity 0 - None Assigned) |
Report ID #7128: seal of crusader
#1 jozef522
Posted 26 October 2011 - 05:35 PM
Replies (1 - 13)
#2 Deutherius
Posted 18 November 2011 - 03:33 PM
Seal of the Crusader je opravdu buglý, a to pro retri paladina docela kriticky. Při nasazení sealu zvedne AP, a tedy i melee dmg správně. Po ukončení sealu(ať už použitím judgementu, jiného sealu nebo prostě timeout/pravej klik na ikonu buffu)se ovšem hodnota melee dmg sníží cca o třetinu až polovinu. Do normálu se vrátí několika způsoby, co jsem zatím testoval, tak výměnou zbraně a nebo opětovným nahozením Seal of the Crusader. Po critu se taktéž vrátí na původní hodnotu, ovšem pouze při vlastnictví talentu Vengeance. Self buff/unbuff Blessing of Might také vrací původní hodnotu dmg. Tento bug tedy counterují akce ne/přímo zvyšující/snižující melee dmg.
Je to opravdu nepříjemný bug, hlavně do retri, vzhledem k tomu že sníží dmg po SotC->judge->SoC/SoB na polovinu(bug afektuje přímo pouze physical melee dmg, od toho se však vypočítává dmg Seal of Command/Seal of Blood). Jakékoliv nukovací combo do pvp je tudíž pro SotC->judge téměř nepoužitelné. (a vy se divíte, že retri v arenkách skoro neexistuje :D) A zkuste si představit, jak krásně se expí takovej retri palát s o třetinu menším dps...
Je možné, že to takhle fungovat má, ale věnuju se retri už nějakou dobu a nikdy jsem o ničem takovém neslyšel, rád bych tedy požádal developer team, aby se na tento problém podíval.
Děkuji,
Zaiaku, 70 Belf paladin
Edit: Bude to asi složitější, než by jeden řekl... Teď jsem testoval s low lvl(9) paladinem, a výsledky jsou zvláštní:
Příklad: Total unbuffed. AP 79, melee dmg 24-31.
Nahodím SotC(gain 38 AP, celkem 117), dmg 31-38.
Nahodím BoM(gain dalších 20 AP, 137 celkem), dmg 25-30.
Shodím SotC(99 AP), dmg 20-25.
Shodím BoM(79 AP), dmg 24-31.
Příklad 2: Total unbuffed, 79 AP, melee dmg 24-31.
Nahodím BoM(99 AP), dmg 28-35.
Nahodím SotC(137 AP), dmg 35-42.
Shodím BoM(117 AP), dmg 22-27.
Shodím SotC(79 AP), dmg 17-22.
Příklad 3: To samé jako příklad 2 akorát poslední dva kroky prohozené.
Shodím SotC(99 AP), dmg 20-25.
Shodím BoM(79 AP), dmg 24-31.
Jestli do toho někdo vidíte, rád si to nechám vysvětlit, protože já na to mohu říct pouze WTF.
This post has been edited by Deutherius: 18 November 2011 - 05:14 PM
#5 kocor
Posted 20 December 2011 - 01:23 PM
#6 Qss
Posted 02 January 2012 - 11:04 AM
#8 orifox
Posted 02 December 2012 - 02:40 PM
příklad:
70 paladin s 692AP, 36haste, zbraň 35..136 dmg, 1,8 speed, 47,7 dps (http://wiki.mystiq.o...nia/?item=28802), talent na +5% dmg (http://wiki.mystiq.o...ia/?spell=20200 )
základní přepočet: 692AP = 692/14 dps = 49,42 dps = 49,42*1,8 dmg = 88,92 dmg
bílý dmg, který vidím v character info pak vypočítám lehce: ((35+88,92)..(136+88,92))*1,05 = (123,92..224,92)*1,05 = 130,1..236,1 (char info ukazuje 131..237 , výpočet je správný)
dps který je v char info je také jasný: (47,7+49,42)*(1+36/1570)*1,05 = 104,3 (char info ukazuje 104,4 opět je to jasné)
To stejné lze spočítat při aktivaci SOTC (+40% speed, +494AP) <--- tady je první chyba.. má to přidávat 474AP .. (info viz dole)
základní přepočet je opět 494AP = 494/14 dps = 35,28 dps = 35,28*1,8 dmg = 63,51 dmg
bílý dmg v char info je tedy ((35+88,92+63,51)..(136+88,92+63,51))*1,05 = (187,43..288,43)*1,05 = 196,80..302,85 (char info ukazuje 197..303 -> v pořádku)
DPS v char info je potom (47,7+49,42+35,28)*(1+36/1570+0,4)*1,05=197,8 (char info ukazuje 199 a to sedí) (mám trochu obavy jestli se rychlost z haste a z buffu sčítá nebo násobí. pokud by se násobila, vyjde to krásně 199,09)
Jakmile ale zmizí buff a dmg klesne , jediné co sedí je AP...
v char info vidím bílý dmg 93-169
a dps je zapsané jako 74,6
....
a teď se držte.. 104,3 / 1,4 = ... 74,6 (tedy od původního dps se ještě znovu odebere 40% za snížení rychlosti)
to stejné pak platí i pro dmg (130,1/1,4)..(236,1/1,4) = 92,9..198,6
tož to bude druhá chyba...
info o první chybě - každý spell má svůj základní level a maximální level. to je uložené v DBC přímo od blizzardu. pomocí těchto údajů lze různě nastavovat cenu a účinky... SOTC rank7 má nastavené, že za každý další level nad základní dostane hráč navíc 2,6 AP . výsledek se zaokrouhluje dolů. maximum získaných AP je omezeno hodnotou na maximálním levelu spellu.
... co s tím? opravit nebo ne?
info o druhé chybě - od DMG a DPS se po shození buffu odečte navíc 40% původní (nebuffované) hodnoty
... u toho je asi jasné že to je nutné opravit.
tak... tím by jsme měli teorii za sebou. Tohle všechno jsem zjistil bez jakýchkoliv GM příkazů v podstatě jako obyčejný hráč. Nadstandardní přístup jsem musel použít pro zjištění příčiny prvního problému, ale i to může zvládnout každý hráč sám - DBC soubory má přímo v klientovi, stačí je pomocí mpq editoru exportovat, poté převést na čitelnou tabulku a nakonec třeba v excelu otevřít...
Je trochu škoda že jsem strávil dalších 5 hodin jen počítáním a testováním tohodle spellu, aby bylo jasné co a jak je špatně. Tohle bych čekal právě spíš od hráčů a testerů.
This post has been edited by orifox: 02 December 2012 - 03:30 PM
#9 orifox
Posted 02 December 2012 - 07:46 PM
edit:
Updating status to: Opraví nová revize
Oprava je připravena na test serveru. Není to dokonalé, nelíbí se mi to, ale mělo by to fungovat i bez zbytečně velké zátěže serveru.
This post has been edited by orifox: 02 December 2012 - 09:51 PM
#10 orifox
Posted 03 December 2012 - 01:08 AM
tak ne.. vono se musí ještě přepočítat dmg po nahození... protože ta je taky špatná - Nikde tam nedošlo k "snížení dmg" dle popisu a tudíž je to trošinku OP (správně se má zvýšit rychlost a snížit dmg)
edit: jasan... přičtou se AP, potom se o 40% se zvýší rychlost a o 40% klesne dmg (ta nová, po přičtení AP)... akorát si toho server nějak nevšimne do té doby než aktualizuje staty...
..hm hm.. tak to je taky slušně OP :D
This post has been edited by orifox: 03 December 2012 - 01:12 AM
#11 orifox
Posted 03 December 2012 - 01:31 PM
nalezena skutečná příčina...
efekt "Apply Aura: Mod Attack Speed" má VŽDY zachovat DPS - má se aplikovat přímo na rychlost zbraně, takže DPS zůstane stejné, rychlost se zvýší a dmg klesne.
Krásně to popisuje i komentář http://www.wowhead.c...ments:id=325474 (buff, který dostanete po splnění "call of air") Sice nemá napsáno že při zvýšení rychlosti sníží dmg, avšak hráči z 2.4.3 potvrzují, že se to tak chová.
Nejde tedy o klasické haste, které má samostatný efekt a zvyšuje DPS při zachování stejného DMG a zvýšení rychlosti.
Zajímavé že částečná oprava tohoto jevu už v jádře je, ale je zakomentovaná... :D
#12 orifox
Posted 03 December 2012 - 02:00 PM
funguje přesně tak jak má...
což mimochodem způsobí nerf u spousty dalších spellů které ovlivňují rychlost ale dosud díky bugu nepřepočítaly správný dmg po zrychlení zbraně.
(netýká se haste efektu - to je něco jiného)
.... takže to způsobí i nerf samotného sealu, který doteď zrychlil útok, zvýšil AP -> zvýšil dmg ->> moooc zvýšil dps.. Sice se opraví bug, ale samotní paladini na tom moc nezískají.
This post has been edited by orifox: 03 December 2012 - 05:07 PM
#13 Deutherius
Posted 03 December 2012 - 03:28 PM
Bugeři ztratí, ale snad každej 70 pala na týhle opravě získá :)
Kdy to přibližně bude live?