Zavislost na hrani bejvala nejvetsi problem pri vydani Counter-Striku(viz. Gamers Day, kterej az neprijemne presne prezentuje vetsinu tehdejsich spickovejch hracu), pri WoW Vanilla a par dalsich onlinovkach. Protoze online hrani prineslo jeden aspekt, co do ty doby hry nemely: kompetitivnost. Vetsina lidi, co tenkrat ''zavislacila'', i kdyz ten termin je hodne nepresnej, tak ted dostala moznost se konecne nejak prokazat, pomerit s ostatnima a dokazat, ze jsou lepsi. Coz prakticky nahrazuje socialni uspech, pro nekoho uplne, pro nekoho castecne. Je obecne znamy, ze hry jsou schopny prinest stejnej pocit euforie, jako sport, ci tezka prace(i ta, testovany na vlastni kuzi :D ). Pokud hra na nekoho takhle pusobi, tak neciti zadny nutkani se pak prokazovat ve spolecnosti, dokonce i sex se stane zbytecnym, protoze vyhra ve hre mu prinese podobny pocity za zlomkovou snahu.
V dnesni dobe tohle ale jiz neni takovy problem. Hratelnost her se zmenila smerem k instantni zabave, cile jsou snadno dosazitelne a porazit nekoho jiz nevyzaduje tejdny vymejsleni taktik(mluvim aktualne hlavne o CS/WoW/GW apod.), protoze, jak jsem uz psal, hratelnost se zjednodusila a hlavne uz nekdo pred nama, beznejma hracema, to vymyslel.
To je k zavislaceni, roztrhejte me :D
Jinak hry obecne rozviji logicke mysleni, online verze i socialni citeni a vetsinou pomahaji lidem, co si nejsou jisti sami sebou(jak uz bylo receno).
All in all, hrani her je UPLNE 100% STEJNE, jako kterakoli jina volnocasova aktivita. Nic vic, nic min.
Interview pro E-Bezpečí - závislostní chování výzkum týmu E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci
#22
Posted 11 August 2012 - 01:25 PM
Skoda, ze tyto prispevky vznikaji bez znalosti kazuistiky, budeme muset zverejnovat vice pripadu z Cr, na kterych je krasne videt, jaky ten vliv Wow obcas je. Drzim palce v dalsim psani.
#23
Posted 11 August 2012 - 02:58 PM
My vám zase fandíme, aby vaše neoriginální studie byla z hromady dalších kterým se opřímně zasmějeme.
#24
Posted 11 August 2012 - 03:23 PM
Vetsina lidi, co tady hrajou uz nejaky ten rok, tak nejsou zavisli na hre, jak spis na lidech, se kteryma tu hru hrajou. Je to stejne jak facebook. Hodne lidi si rekne jo, tam ten hodiny prosedi na facebooku, nub. Ale co tam dela? Pise si s lidma a komunikuje stejne, jak kdyby s nima byl venku, jen proste z pohodli domova. Ja myslim, ze na hre clovek zavisly byt nemuze. Muze se na ni tesit nebo ji mit rad, ale zavislost to neni. Ja treba hraju uz asi patym rokem a nebyt v guilde, ve ktere jsem, tak uz wowko nehraju. Je to pro me takovy prostrednik mezi lidma.
#25
Posted 13 August 2012 - 06:47 AM
booze...hovnojakbrno!;)
jasnee, postni sem par pripadu z rodin, kde rodice na decka serou a jsou pro vetsi klid uklizeni k PC a o nejake dovolene nebo nejake aktivite s rodici se jim ani nesnilo, at si muzem sednout na prdel...ale muze za to samozrejme WOWko ze:) pokud rodina nefunguje, "akceleratorem" muze byt cokoliv....
poslouchaj kopeckej jen resis kraviny jako ostatne 1/3 vysokoskolaku na humanitnich oborech.
btw4all : omlouvam se za prudsi ton, ale tyhle pseudovedatorky typy me iritujou....
jasnee, postni sem par pripadu z rodin, kde rodice na decka serou a jsou pro vetsi klid uklizeni k PC a o nejake dovolene nebo nejake aktivite s rodici se jim ani nesnilo, at si muzem sednout na prdel...ale muze za to samozrejme WOWko ze:) pokud rodina nefunguje, "akceleratorem" muze byt cokoliv....
poslouchaj kopeckej jen resis kraviny jako ostatne 1/3 vysokoskolaku na humanitnich oborech.
btw4all : omlouvam se za prudsi ton, ale tyhle pseudovedatorky typy me iritujou....