btw vsimli ste si ze mame na mystiq forku 2 filmove topicy? jeden v offtopinke a jeden vo videach a screenshotoch....mozno by ich mohol nejaky moderator spojit nech je to pokope...a potom moze rovno vymazat tento post :P
Na internetu se někde válí vysvětlení k tomu filmu :D. Myslim, že se to dá najít i v komentech na csfd. Každopádně i když ten film vypadá zajímavě, tak ta pointa mi přijde jako naprostá sra*ka, která tam je jen proto, aby co nejvíc zamotala děj. Lynch je prostě režisér pro pár lidí, mezi které doopravdy nepatřím.
Pokud se chcete kouknout na něco s originálním zpracováním, dobře se u toho pobavit a celou dobu si u toho říkat v hlavě WTF?
Tak to je jednoznačně Scott Pilgrim :D
V Opavě jsme měli festival outdoorových filmů, tak jsem si tam skočil a tohle mi vyrazilo dech. Borec leze několika set metrové skály bez jakéhokoliv jištění, prostě "jen tak"
Jmenuje se to Alone on the wall
a doporučuju shlédnout minimálně trailer :D
No mě zas nehorázně zklamal ... takový lepší Béčko ... Příběh je klasický SciFi a zpracování bylo "moderní". Je to takový "Já robot", ale rozhodně třeba se to nevyrovná ani Matrixu 1, kde myšlenka i postavy byly víc přesvědčivé a příběh propracovanější...
Tady to je takový SciFi z druhý ruky.
Film to není špatnej, ale prostě bych tomu dal tak 80%. Rozhodně to neni žádný extra-supr film jako mnoho jiných je.
Na internetu se někde válí vysvětlení k tomu filmu :P. Myslim, že se to dá najít i v komentech na csfd. Každopádně i když ten film vypadá zajímavě, tak ta pointa mi přijde jako naprostá sra*ka, která tam je jen proto, aby co nejvíc zamotala děj. Lynch je prostě režisér pro pár lidí, mezi které doopravdy nepatřím.
Lynch a Burton jsou jediní dva režiséři, kteří za něco stabilně stojí. O Lynchových filmech se musí přemýšlet a i tak je člověk nepochopí. Jde o to vnímat emoce, které jsou ve filmu obsažené. Sám Lynch nikdy nepodal žádné vysvětlení ke svým filmům, takže všechny teorie na internetu jsou pouhé domněnky. To jen abych to uvedl na pravou míru. A pokud se vám tenhle film zdá nepochopitelný tak si pusťte Eraserhead. :)
Btw...musím souhlasit s tím, že Inception nestojí za nic. Stejně jako Shutter island a Avatar. jsou to jen nafouklé bubliny a nedokážu pochopit proč je z toho někdo tak nadšený aby tomu dal plné hodnocení na csfd.cz např. Dnes lidem opravdu stačí málo.
Kdo to nechce číst celý, na konci je tučně shrnutí :)
Tak jsem si Eraserhead stáhnul a válí se mi na disku s tím, že se na něj v nejbližší době kouknu.
Na Lynche jsem se tu rozepsal a názor mám pořád stejný. Pokud zmiňuješ i Burtona, tak to by mě zajímalo jaké filmy od něho se ti líbí. Mě jeho filmy nepřijdou ničím zvláštní, snad kromě vizuální stránky. Ať se podíváš na filmy z jeho dřívější tvorby (Batman, Beetlejuice, Edward) nebo z té novější (Karlík, Sweeney, Alenka), tak to je "jen" hezky podanej mainstream. Jediný film, který mě od něj opravdu zaujal je Velká ryba.
Nerad se škatulkuju do nějakých kategorií jako obyčejný konzumní divák nebo fanatický přemýšlivec, odsuzující filmy bez pointy. Jsou filmy, u kterých si chci užít právě tu velkolepost a tak trochu vypnout (Avatar). Dál jsou filmy, které jsou na tom stejně, ale nemusím u nich vypínat (Inception, Shutter Island, TDK - dá se říct, že je to Nolanova tvorba, ale i spoustu dalších filmů, jako je třeba právě Velká ryba). A pak jsou filmy, na které se chci podívat kvůli zajímavé myšlence.
To může být právě Lynch, jenomže jeho filmy mají tu nevýhodu, že vlastně žádnou myšlenku nemají. Pokud se dosud žádný divák nepřiblížil vysvětlení jeho filmů, tak jaký je pak jejich smysl? Jeho filmy jsou kopice metafor a alegorií, které si každý může vyložit po svém. Každý film by měl mít myšlenku. Něco, kvůli čemu si pak řekneš, jestli se ti to líbilo nebo ne. Lynchovy filmy se "líbí" jenom proto, že ta myšlenka je tak hluboko skrytá v Lynchově bláznivé palici. Nikdo na ní nikdy nepřijde, protože Lynch prostě točí filmy pro sebe. Ono je super být originální divák a koukat na Lynche, ale jestli tomu filmu neporozumím, tak je to jen sled obrazů. Je to jako pustit si prezentaci fotek z dovolené a hledat v ní skrytý smysl.
Tuhle kapitolu bych uzravřel asi tím, že jestli chci film, který má smysl, musí se nad ním přemýšlet a není to jen snůška triků a megalomanství, pak je tu pro mě Donnie Darko. Pokud chci opravdu zakódovanou myšlenku, od toho mám knížku. Filmy jsou od toho, aby se na ně koukalo, proto ty triky a rozpočet. Pro mě nerozhoduje myšlenka, ale moje pocity při tom filmu a atmosféra. Je to prostě o tom, co od filmu kdo očekává. Někdo chce myšlenku, někdo si jí chce vytvořit, i když to žádou nemá (už s těma narážkama na Lynche přestanu :)), někdo chce prostě triky a hezkou vizuální stránku.
EDIT PRO NAKASHARALA: http://www.csfd.cz/f...i-vladce-vetru/ - pusť si tohle a pak zjistíš, jakej je rozdíl mezi "filmem s dobrými triky" a "filmem s dobrými triky". Když tohle porovnáš s Avatarem, tak je Avatar prostě na 9/10 a Airbender na 1/10.
Koukal jsem na Harryho Pottera 7 I. část.. Je to asi nejlepší díl ze všech sedmi, už jen proto že je to na dva díly a je to obsáhlé. Ale stejně nic moc
The Dark Knight, The Dark Knight, The Dark Knight! nwm i po dvou letech pro mě osobně nejlepší film...a ta hudba http://forum.mystiq....tyle_emoticons/default/ok.gif
pro zajímavost ocenění a to ještě bez tech co dostal soundtrack kterej je perfektní Oscar '08 - střih zvuku, vedlejší herec (H. Ledger); nominace: výprava, kamera, střih, masky, zvuk, vizuální efekty Zlaté glóby - vedlejší herec (H. Ledger) BAFTA - vedlejší herec (H. Ledger); nominace: kamera, kostýmy, střih, masky, hudba, výprava, zvuk, vizuální efekty Grammy - soundtrack ceny MTV - nejlepší záporák (H. Ledger) Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films - akční/dobrodružný/thriller film, hudba, vizuální efekty, vedlejší herec (H. Ledger), scénář Austin Film Critics Association - režie, film, hudba, adaptovaný scénář, vedlejší herec (H. Ledger) Australian Film Institute - herec (H. Ledger) Ceny Japonské akademie - cizojazyčný film Boston Society of Film Critics Awards - vedlejší herec (H. Ledger) Broadcast Film Critics Association Awards - akční film, vedlejší herec (H. Ledger) Chicago Film Critics Association Awards - kamera, vedlejší herec (H. Ledger) Florida Film Critics Circle Awards - kamera, vedlejší herec (H. Ledger) Kansas City Film Critics Circle Awards - vedlejší herec (H. Ledger) Las Vegas Film Critics Society Awards - vedlejší herec (H. Ledger) Los Angeles Film Critics Association Awards - vedlejší herec (H. Ledger) San Diego Film Critics Society Awards - vedlejší herec (H. Ledger) San Francisco Film Critics Circle - kamera, vedlejší herec (H. Ledger) Toronto Film Critics Association Awards - vedlejší herec (H. Ledger) Vancouver Film Critics Circle - vedlejší herec (H. Ledger)